کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

۵ راه تضمین شده برای تحریک جنسی همسرتان

قالات مختلفی در وبسایت‌های مختلف درمورد روش‌های غلبه بر مشکلات جنسی دیده و خوانده‌اید. تکنیک‌ها، نکات و توصیه‌های زیادی را می‌توانید از منابع مختلف در این رابطه دریافت کنید. ولی واقعاً رابطه‌جنسی چیست که اینقدر همه در آن مشکل دارند؟ و چرا همیشه به نظر می‌رسد که دیگران زندگی جنسی بهتری از شما دارند؟واقعیت این است که اینطور نیست. آنها هم با همان مشکلاتی که شما دارید، دست و پنجه نرم می‌کنند. آنهایی که رابطه‌جنسی بهتری با همسرانشان دارند، یا سنشان بیشتر است و یا رابطه‌شان طولانی‌تر. پس ریلکس باشید، برای رسیدن به آن نقطه مسیر طولانی در پیش دارید. اما رضایت جنسی تصادفی به وجود نمی‌آید. کارهای زیادی باید انجام دهید.

برای من خیلی جالب است که چطور رابطه‌جنسی می‌تواند هم ارتباط قوی احساسی و خلسه ارگاسمی فوق‌العاده ایجاد کند و هم در عین حال خیلی ساده جدایی، تنهایی و خجالت برایتان به همراه داشته باشد. همه اینها به این نکته ختم می‌شوند: رابطه‌جنسی چیزی بیشتر از یک عمل است. یک استعاره است. اینکه چطور رابطه جنسی برقرار می‌کنید تا حد زیادی نشان می‌دهد چطور زندگی می‌کنید، و اینکه چطور زندگی می‌کنید چیزهای زیادی درمورد رابطه جنسی تان بازگو می‌کند.

خیلی از مردهایی که ازدواج کرده‌اند با خجالت درمورد رابطه‌جنسی با همسرشان صحبت می‌کنند. مردها، از شروع کردن ارتباط تا خود عمل‌جنسی، همیشه قربانی فلسفه «کاری را بکن که دفعه قبل جواب داده» می‌شوند. آنها به دنبال راه‌هایی هستند که بدون عنوان کردن موضوع بتوانند با همسرشان رابطه‌جنسی برقرار کنند یا کل روز را به این فکر می‌کنند که بخاطر اینکه همسرشان نمی‌خواسته در آن زمان رابطه جنسی داشته باشد، ناراحتش نکرده باشند. مشکل این است که آنها واقعاً مسئولیت زندگی خودشان یا رابطه‌شان را به گردن نمی‌گیرند.

اجازه بدهید با چیزهایی شروع کنیم که زنان را تحریک می‌کند. جالب است بدانید که چیزهایی که زنان را واقعاً تحریک می‌کند دقیقاً متضاد چیزهایی است که اکثر مردها تصور می‌کنند. بزرگترین اشتباه مردها این است که تصور می‌کنند زنان همان چیزهایی را دوست دارند که برای آنها انجام می‌دهند. اما متاسفم آقایان. اینکه صبح که بیدار می‌شوید روی تختخواب برگشته و دستتان را روی سینه همسرتان بگذارید، بااینکه برای شما بسیار تحریک‌آمیز است، هیچ تاثیری روی خانمتان نخواهد داشت.

اینکه زن در حضور مرد چه حسی داشته باشد عامل اصلی و تعیین‌کننده برای این است که جذبه و کشش جنسی را تجربه خواهد کرد یا نه. و چیزی که دوست دارد احساس کند اعتماد است. برای بیشتر خانم‌ها، اعتماد مساوی است با شهوت. اگر به نظر می‌رسد زنی علاقه خود به داشتن رابطه‌جنسی با شما را از دست داده است، من تصور می‌کنم چیزی که به او دلیلی برای اعتماد دهد را نداده‌اید و یا اینکه اعتماد بین‌تان را از بین برده‌اید.اما چطور می‌توانید این سطح بالای اعتماد را در زندگی زناشویی‌تان ایجاد کنید؟ از طریق قدرت، حضور، اعتمادبه‌نفس و صداقتتان.

۱. قدرت شما. اینکه مردها جنس قوی‌تر به شمار می‌روند، دلیل دارد. از مرد معمولاً انتظار می‌رود حمایت، پشتیبانی و قدرت فیزیکی داشته باشد. از او انتظار می‌رود که سخت کار کند، عرق بریزد و با همه اینها روی پای خود بایستد. این قدرت‌های مردانه را داشته باشید.

۲. حضور شما. میل همسر شما به داشتن رابطه‌جنسی تا حد زیادی به این بستگی دارد. اگر وقتی با او هستید ۱۰۰٪ حاضر باشید (حتی اگر زمان با هم بودنتان محدود است)، او راضی خواهد شد. این نکته را هم بگویم که اعتماد دارم ۱۰۰٪ انرژی جنسی‌تان را باید در رابطه‌تان بگذارید. اگر هر درصدی از آن را جای دیگری خرج کنید، اعتماد رابطه‌تان به خطر خواهد افتاد.

۳. اعتمادبه‌نفس شما. از آنجاکه خانم‌ها ذاتاً به دنبال امنیت هستند، اعتمادبه‌نفس مرد می‌تواند یک تحریک‌کننده قوی برای آنها باشد. وقتی مردی با اعتمادبه‌نفس به زن خود نزدیک می‌شود، زن دقیقاً همان واکنش شیمیایی (ترشح دوپامین و نورپینفرین) را در مغز خود تجربه می‌کند که مرد وقتی همسرش بلوز خود را بالا داده و سینه‌هایش را به او نشان می‌دهد. و منظورم از «اعتمادبه‌نفس»، «غرور مردانه» و «مردسالاری» نیست! منظورم این است مردی باشید که می‌داند کیست. مردانی که مضطرب، منفعل و به عبارتی زن‌ذلیل هستند، هر چیزی دارند به جز اعتمادبه‌نفس. اگر به دنبال یک راه قطعی برای نابود کردن ازدواجتان هستید، مردی باشید منفعل، از بحث و دعوا گریزان و زن‌ذلیل که فقط می‌خواهد همیشه زنش را راضی نگه دارد.

۴. صداقت شما. داشتن راستی و درستی مداوم برای حفظ پیوند جنسی عمیق با همسرتان ضروری است. این یعنی همیشه راست بگویید، روی حرفتان بایستید، به حرفتان عمل کرده و مرزهای درست داشته باشید.

۵. نکته اضافه: برنامه داشته باشید. منظورمان کنترل کردن همسرتان نیست؛ یعنی به او حق انتخاب بدهید. یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که وقتی شب به خانه می‌آیید، بپرسید، «امشب می‌خواهی چه کار کنی؟» به جای این وقتی از در وارد شدید بگویید، «آماده شو که ساعت ۸ برای شام بیرون برویم.» البته به او این حق انتخاب را بدهید که یا پیشنهاد شما را بپذیرد و یا یک جایزین برای آن داشته باشد. همه چیز را به او نسپارید. این اصل درمورد اتاق‌خواب هم صدق می‌کند. وقتی به عنوان یک مرد حاضر باشید و ذهن، قلب، شوخ‌طبعی، ‌منطق، تخیل، کلام، قدرت و همه چیزتان را با همسرتان تقسیم کنید، همه وجود خودتان را در اختیار او قرار می‌دهید. وقتی او دعوت شما را قبول می‌کند، خودش هم همین کار را دربرابر شما کرده و شما را به جاهایی خواهد رساند که خودتان توان رفتن به آنها را نداشته‌اید.

غریزه جنسی و دستورات قرآنی

قرآن کریم در راستای معرفی تعالیم حیات بخش برای همه عرصه های حیات بشر آموزه های عمیق و همه جانبه در زمینه تنظیم روابط زن و مرد ارائه کرده است که هر یک از این آموزه ها از طرف کارشناسان علوم انسانی باید مورد بررسی و تحلیل عمیق قرار گیرد.از جمله این آموزه ها شیوه تنظیم روابط جنسی جامعه است که خود دارای بحث‌های متعدد است.بر خلاف آموزه های مسیحیت، قرآن کریم غریزه جنسی و کشش میان زن و مرد را نه تنها مثل پلید نمی‌داند بلکه بر روی آن صحه گذاشته و آن را از نشانه‌های حکمت و قدرت خداوند برشمرده است.(سوره روم ۲۱)

اسلام علاوه بر ضروری شمردن این کشش برای ادامه نسل بشر و حیات انسانی، بر دو راه‌کار مهم تاکید کرده است، اولین راه‌کار جهت‌دهی و هدایت صحیح این غریزه و جلوگیری از سرکوب کردن آن و راه‌کار دوم، جلوگیری از رها شدن و سرکش شدن غریزه جنسی است؛ چون خداوند هیچ چیز را در عالم وجود بیهوده نیافریده است و چگونگی رابطه انسان با هر یک از پدیده های هستی از جمله غرایز جنسی، مهم است که در این صورت مهمترین ابزارهای انسان در پیمودن پله‌های عبودیت و کمال خواهد بود.در رابطه با مسئله دوم که شامل کنترل است، برنامه‌های قرآن در زمینه‌های تنظیم و تعدیل روابط جنسی زن و مرد توصیه و دستوراتی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. مهمترین این برنامه‌ها را به اختصار مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱- کنترل و محدود‌سازی نگاه:مهمترین گام برای یپیشگیری از انحراف در روابط جنسی زنان و مردان، کنترل نگاه است. قرآن در این زمینه یک وظیفه مشترک را به زنان و مردان مومن یادآوری می‌کند که چشمان خود را از اندام‌های یکدیگر برگیرند.(سوره نور آیه ۳۰ و ۳۱)

۲- پوششی مشترک میان مرد و زن:قرآن کریم اساسا برهنگی را عملی زشت و شیطانی و برخلاف فطرت انسانی می‌داند.

۳- حجاب و پوشش خاص زنان:حجاب مردان و زنان به دلیل تفاوت‌های روحی و روانی عمیق میان زن و مرد، تحریک‌پذیری آن دو در مواجه با یکدیگر متفاوت است. مردان به شدت از زیبائی‌های ظاهری زنان متاثر می‌شوند در حالیکه زنان چنین نیستند لذا قرآن دستور ویژه‌ای برای زنان دارد و از آنها می‌خواهد که زیبائی خود را برای نامحرمان آشکار نکنند(سوره نور آیه ۳۱)

۴- خودداری زنان از حالات و رفتارهای تحریک آمیز:از دیدگاه قرآن علاوه بر موارد یادشده، زنان باید از اموری که سبب جلب توجه نامحرم می‌کند، خودداری کنند.(سوره احزاب آیه ۳۲ و نور ۳۱)

۵- خویشتن داری:قرآن با وجود همه آموزه‌های سامان بخش به روابط زن و مرد، که ناظر به تامین نیازهای جنسی و جلوگیری از تحریک تمایلات جنسی است، فرمان مهمی را در راستای سلامت جنسی جامعه مطرح می‌سازدکه عبارت از خویشتن داری است.( سوره نور آیه ۳۳)

خویشتن داری حتی برای کسانی که ازدواج کرده اند نیز در مواجهه با زنان نامحرم ضرورتی آشکار دارد.

۶- اعمال مجازات نسبت به جرائم جنسی:همچنان که روش عقلائی بشر در تنظیم امور اجتماعی علاوه بر وضع قانون، اعمال مجازات نسبت به قانون شکنان است، قرآن کریم در زمینه انحرافات جنسی علاوه بر تعیین مصادیق جرائم جنسی مجازاتهایش را قرار داده که اعمال آنها در کاهش این جرائم تاثیر فراوانی خواهد داشت.(سوره نور آیه ۲)

تاثیر منفی کم خوابی بر عملکرد ورزشکاران

http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg

به تصور برخی از مردم خواب عاملی برای تقویت روحیه و بهتر شدن حال آدم یا از بین رفتن پف زیر چشم است ، اما اهمیت خواب در زندگی انسان بسیار فراتر از این عوامل است و به باور دانشمندان خواب منظم و کافی بخش مهمی از یک زندگی سالم است و می‌تواند برای قلب، وزن، ذهن و خیلی چیزهای دیگر مفید باشد.خواب کافی و منظم نقش مهمی در فرونشاندن التهابات ، جلوگیری از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، سکته ، ابتلا به دیابت ، ابتلا به آرتروز و پیری زودرس و استرس دارد.همچنین خواب کافی و مناسب تاثیر زیادی بر تقویت خلاقیت های فردی و کاهش اشتهای کاذب دارد.



اهمیت خواب برای تمامی افراد جامعه مشخص است ،اما در این میان خواب کافی برای ورزشکاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا رابطه مستقیمی با عملکرد آنان دارد.حداقل شش تا هشت ساعت خواب در شبانه‌روز برای افراد ورزشکار و غیرورزشکار توصیه شده است که البته این موضوع تاحدودی به ژنتیک فرد و ساختار جغرافیایی و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کند نیز برمی‌گردد.کمبود خواب می‌تواند یک ورزشکار حرفه‌ای را ازقهرمانی و کسب نتایج خوب در  مسابقات دور کند .البته این بدان معنی نیست که خواب به تنهایی برای قهرمانی کافی است .بلکه اگر ورزشکار تمرین و خواب خود را خوب انجام داده باشد و سلول‌هایش بازیافت کافی را داشته باشند، عملکردش خیلی بهتر از ورزشکاری است که  استراحت کافی نداشته و قبل از مسابقه در استرس به سر برده است.

توصیه شده که زمان خواب در ساعات اولیه شب اتفاق باشد چرا که اگر ورزشکاران اول شب بخوابند، صبح زود بیدار شده و این موضوع موجب می‌شود عضلات فرد با تمریناتی که در طول روز می‌خواهد انجام دهد، سازگارتر باشد. خواب روز می‌تواند مکمل خواب شب باشد ولی درمان نیست و هیچ وقت توصیه نمی‌شود که فرد شب کمتر بخوابد و روز را جایگزین آن کند.

افزایش انرژی با خوابیدن  
 زمانی طولانی برای به خواب رفتن و مدت زمان خواب کمتر، بر عملکرد ورزش در اجرای تمرینات روز بعد تأثیرگذار است.افزایش زمان خواب سرعت حرکت، دقت و احساس خوب بودن را در بازیکنان را افزایش می دهد. اگر شما خسته و کسل هستید، احتمالا" انرژی و انگیزه کمتری در طی فشار تمرینات خواهید داشت.شبکه پیچیده ی هورمون های بدن نشانه های مختلفی از سیستم بیولوژیک بدن بوده که همراه با خوابیدن نقش مهمی را در بدن بازی می کند. برنامه خواب نامنظم و محرومیت از خواب می تواند تأثیر منفی بر سوخت و ساز داشته باشد، برخلاف این تأثیر، خواب می تواند بر عملکرد بدن و نگهداری وزن مناسب و سالم مؤثر باشد.

نداشتن استراحت و خواب کافی باعث کاهش حساسیت انسولین، افزایش خطر افزایش وزن و دیابت را به دنبال دارد. سطوح هورمون رشد کاهش یافته و بدن در ترمیم و تقویت عضلات بازدهی کمتری خواهد داشت. سطوح هورمون های گرسنگی بدن تغییرکرده  و شما را بیشترگرسنه می کند. همچنین سطوح کورتیزول افزایش یافته، بر میزان قند خون، عضلات و استخوان ها،  دوره درمان بدن و سوخت و ساز تأثیر می گذارد.
 
یکی از نقش های کلیدی استراحت ذخیره سازی بافت ها در سطوح سلولی و درمان آسیب ها است. هورمون رشد در طی خواب بیشترین ترشح را دارد که برای ترمیم بافت ها، عضلات  و رشد عضلات استفاده می شود. یک مطالعه توسط محققین نیوزلند، بیانگر این بود که اختلالات در  ریکاوری عضلات و انباشتگی گلیکوژن بعد از محرومیت خواب، باعث کاهش عملکرد و انرژی می شود. فرآیندهای که در زمان استراحت رخ می دهد، برای بدنسازی  و برای ریکاوری بدن بعد از تمرینات سخت و شدید خیلی مهم می باشند. کاهش خواب باعث کاهش دستیابی شما به اهدافتان شده و بر عملکرد فردای شما تاثیرگذار می باشد.

یک ذهن استراحت کرده در مقایسه با ذهن خسته، ظرفیت آگاهی بیشتری برای اجتناب از رژیم های غذایی سخت و ضعیف کننده دارد همچنین ذهن خسته غذاهایی با کربوهیدرات، شکر و نمک بالا را بیشتر از گزینه های سالم به دلیل اختلال در تصمیم گیری ترجیح می دهد.فرد محروم از خواب تمایل بیشتری  برای مصرف کالری در آخرشب دارد، اما خواب مناسب باعث می شود در آخر شب کالری اضافه دریافت نکنید و  برنامه تمرینی شما را در مسیر درست نگه می دارد.

عادات خواب خود  را بهبود ببخشید  
زمان خواب و بیداری خود را هر روز در زمان مشخص حتی در آخر هفته  تنظیم کنید. تلویزیون، کامپیوتر، تبلت و تلفن همراه را خارج از اتاق خواب تان قراردهید، اتاق خواب تان را تاریک کنید و اگر در به خواب رفتن مشکل دارید، از موسیقی آرامش بخش، صدای طبیعت، کتب صوتی استفاده کنید. مصرف روزانه میزان کافئین را چک کنید، زیاده روی در مصرف کافئین (انواع چای و قهوه) باعث اختلال در خواب می شود.