کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

روش های نوین جایگزین متدهای قدیمی


http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg



روش های نوین بدنسازی http://www.irannaz.com/user_files/image/13/42.jpg

امروزه گفته می شود که روش های قدیمی که لیپوساکشن از بارزترین این نمونه ها بود در آستانه منسوخ شدن بوده و روش های مزوتراپی وارد بازی شده است ولی این روش ها نیز علیرغم اینکه گفته می شود بی عارضه هشتند چندان بی عارضه هم ظاهر نشده اند!

عوارض جانبی

با توجه به اینکه در این روش دارو به صورت تزریق وارد ناحیه زیر پوست می شود در صورتی که رعایت موارد استریل نشده باشد ورود میکروب و عوامل عفونت زا به درون بدن و آبسه و عفونی شدن ناحیه عمل و موارد مشابه نیز در راه خواهد بود.

نکته

ولی در کل گفته می شود که خود داروهایی که وارد مزودرم می شود بی عارضه هستند هر چند در برخی موارد برای نمایان شدن عوارض برخی از متدهای پزشکی نیاز به انتظاری در حد و اندازه چندین سال حس می شود.

عوارض بلند مدت

به عبارت دیگر تاثیرات مثبت و منفی این روش ها در طولانی مدت بر روی افراد امتحان نشده است و ممکن است این روش ها در طولانی مدت و پس از گذشت زمان عوارضی را رقم بزنند!

حساسیت به دارو

در برخی موارد افراد نسبت به این داروهایی که در ناحیه مزودرم تزریق می شود حساسیت نشان داده و در ناحیه تزریق با خارش و سوزش مواجه می شوند که این علایم معمولا زود گذر بوده و به خودی خود رفع می گردند



 

مزوتراپی جایگزین لیپوساکشن

از زمانی که مشکل نان در جوامع بشری حل شد و اکثریت جوامع انسانی به اصطلاح دست شان به دهان شان رسید و تامین مایجتاج زندگی و تلاش برای بقا، امری حل شده تلقی گردید توجه بشر از نیازهای اولیه نظیر آب و نان و حفاظت از سرما و فرار از دست درندگان و موارد مشابه به سمت و سوی نیازهایی که با بقای آدمی ارتباط چندانی پیدا نکرده و جنبه تجملاتی و کاملا لوکس داشتند معطوف گردید.

نیازهای لوکس!

لاغری و تناسب اندام برای بانوان و زیبایی اندام و داشتن شکم های شش تکه برای مردان از جمله این نیازها بود که در دوران قدیم ابدا محلی از اعراب نداشت و در زمان هایی که افراد غصه دار تامین نان بودند این چنین مسائلی ابدا به ذهن خطور نمی کرد و در شرایط امروز زندگی بشر که توجه به سمت و سوی زیبایی شناسی نیز معطوف شده است این نیازها در برخی موارد و در مورد برخی از افراد حتی از نان شب نمیز واجب تر شده است.

بدن های قابل تحسین

در صورتی که ژنتیک برتر داشته باشید بدون نیاز به ورزش و بی آنکه اصولا دست به وزنه زده و یا تمرینات هوازی انجام داده باشید دارای بدنی ایده آل و خوب خواهید بود ولی در صورت نداشتن ژنتیک منحصر به فرد نیز با تمرینات و با استفاده از رژیم های غذایی و در برخی موارد با استفاده از مکمل های غذایی مجاز و با صرف زمان می توان به بدنی قابل تحسین رسید.

روش های غیر مجاز

در این میان هستند افرادی که میان بر زده و از داروهای غیر مجاز و صد البته مسئله دار و عارضه دار برای رسیدن هر چه زودتر و سریع تر به تناسب اندام و فیتنس استفاده می کنند

حقیقت محض!

این افراد نیز علیرغم استفاده از دارو باید و باید رژیم های غذایی سخت و گاه طاقت فرسا را رعایت کرده و تمرینات بی هوازی و هوازی سنگین و شدید را انجام دهند و بر خلاف آنچه که عموم تصور می کنند به صرف تزریق دارو در بدن نمی توان به زیبایی خیره کننده بدن رسید و داشتن تمرینات شدید و سنگین و رعایت رژیم های غذایی طاقت فرسا نیز الزامی خواهد بود.

راهکارهای پزشکی

در این میان افرادی نیز هستند که حتی با مصرف دارو نیز به دلیل اینکه توان تمرین و طاقت رژیم های غذایی در خود نمی بیننند نیز امیدی به بهبود وضعیت بدنی شان نیست و با این وجود از لذت زیبا جلوه کردن نیز نمی توانند چشم بپوشند و علم پزشکی و یا بهتر بگویم پزشکانی که با شناسایی نیازهای جامعه از این نیاز ها در جهت کسب در آمد استفاده می کنند برای این افراد نیز همه روزه راهکارهایی جدید و نوین اعم از دارویی و جراحی و موارد مشابه ابداع کرده و آن را به جهانیان عرضه می کنند.

لیپو ساکشن

به مرور زمان لیپو ساکشن رخ نمود و جراحی های مختلف به مرم عرضه شده و بافت های چربی زاید به صورت های جراحی و به صورت راهکارهای مشابه از بدن خارج شدند و با وجود اینکه ادعا می شود این روش ها صد در صد موفق و بدون عارضه هستند ولی در عمل دیدیم که این روش ها تا حدود زیادی پر درد سر پر هزینه و توام با عوارض جانبی ظاهر شدند که گوشه ای از این عوارض در کوتاه مدت رخ نمودند و گوشه ای دیگر از این عوارض نیز در بلند مدت رخ نمودند و حتی گفته می شود عده ای از افراد نیز جان خود را با استفاده از همین روش ها بر سر راه رسیدن به زیبایی اندام از دست دادند!

مزوتراپی

این روزها از روش های دیگری برای رساندن صناعی و مصنوعی افراد به زیبایی اندام استفاده می شود که مزوتراپی نیز یکی از این روش ها بوده است.عموم اعتقاد دارند که مزوتراپی روشی نوین و امروزی است و این در حلی است که پزشکی فرانسوی به نام Michel Pistor در سال 1952 روش هایی را به کار می گرفته است که مزوتراپی امروز را می توان ادامه این روش ها دانسته و این فرد را نیز می توان پیشگام مزوتراپی دانست!

تزریق در موضع

در این سال ها این پزشک فرانسوی برای درمان برخی مشکلات پزشکی از تزریق های کوچک موضعی داروهایی همانند ویتامین ها و مواد معدنی و اسید آمینه ها و دیگر داروها استفاده می کرد و گفته می شود که این فرد این داروها را به صورت موضعی و در مزودرم که لایه میانی پوست است تزریق می نمود.

نکته

در آن سال ها از این روش ابتدایی برای درمان برخی مشکلات پزشکی استفاده می شد و امروزه که تب زیبایی در میان افراد بالا گفته است از این روش و از متدهای جدید که بر پایه و اساس این روش قدیمی بنا شده است برای رفع مشکلاتی از قبیل چربی های زاید موضعی، سلولیت، افتادگی پوست و چین و چروک های پوست و برای رفع برخی عوارض پوستی و موارد مشابه استفاده می شود.

سلولیت

این واژه، واژه ای عمومی بود اصطلاح پزشکی آن Dermatomyoliposclerosis می باشد. تقریبا نود درصد از زنان پس از فارغ شدن و پس از زایمان در نواحی شکم خود با این عارضه رو در رو می شوند و بسیارز از زنان نیز در دیگر نواحی بدن خود با این مشکل رو در رو هستند.

نمایی زننده و زشت!

این مشکلات که در نتیجه تجمع زننده چربی زاید در زیر پوست رخ می نماید در **** ها و ران ها و در حوالی شکم و در دیگر قسمت های بدن دیده می شود و به لایه لایه شدن پوست ختم شده و نمای زننده ای به فرد می دهد و خلاصی از شر این مشکل آرزوی هر زن و آرزوی هر مردی است.

روش های میان بر

صد البته با پرداختن به تمرینات هوازی و با پرداختن به تمرینات بی هوازث مناسب و با رعایت رژیم های غذایی مناسب به مرور زمان می توان از شر این پدیده مزاحم خلاص شد ولی در اغلب موارد افرادی که طاقت تمرین و طاقت رژیم های غذایی را در خود ندیده و یا تمایل به صرف زمان ندارند از روش های میان بر همانند دارو و حتی روش های پزشکی همانند لیپو ساکشن و یا مزوتراپی برای درمان این مشکلات استفاده می کنند.

حقایق پنهان!

اگر چه گفته می شود که این روش های پزشکی تا حدود زیادی بی عارضه هستند ولی اینگونه هم که ادعا می شود نبوده است و این روش ها در اغلب موارد مشکلات و عوارضی را نیز به دنیال داشته است.

چند و چون کار

هدف از این مقاله آشنا کردن مخاطب با چند و چون روش های این چنینی و مخصوصا مزوتراپی بوده است چون این روزها سوالات زیادی در این زمینه ها از سوی کسانی که اهل تمرین و رژیم نبوده و همواره در پی روش های آسان و در پر راه های میان بر هستند مطرح می شود.

نکته

لذتی که در تمرین و در رژیم های غذایی است و لذتی که پس از رسیدن به نتیجه پس از صرف زمان و پس از تحمل تمرین و رژیم به انسان دست می دهد با هیچ یک از روش های پزشکی که گفته می شود بی عارضه نیز هستند و در اصل عین عارضه هستند حاصل نمی گردد ولی با این وجود از این روش ها نیز امروزه برای رسیدن به تناسب اندام استفاده می شود و روشن گری و تشریح این روش ها را نیز جزو وظایف خود می دانیم!

روش اجرا

قبل از اینکه این روش بر روی افراد پیاده شود نقاطی که پزشک این نقاط برای تزریق مناسب می داند علامت گذاری می شوند و پس از علامت گذاری این نقاط، محل این نقاط توسط الکل و دیگر مواد ضد عفونی کننده میکروب زدایی و آماده تزریق می شود.پس از این عمل سوزن های بسیار ریز از این نواحی وارد ناحیه میاتنی پوست شده و داروهایی دز دزهای بیار خفیف که عمدتا مواد معدنی و داروهای گیاهی و اسید آمینه ها و موارد مشابه و در اغلب مواد بی عارضه هستند وارد لایه مزودرم می شوند.

رفع چین و چروک و چربی زاید

از این روش برای رفع چین و چروک های پوستی استفاده می شود و در برخی موارد از این روش برای رفع چربی های زاید در نواحی وسیع نیز استفاده میب شود.

چربی زدایی

در این صورت ابتدا ماده ای برای تشدید موضعی چربی سوزی در این ناحیه تزریق می گردد و سپس از تزریق داروهای دیگر برای رفع چین و چروک هایی که پس از زدودن چربی های زاید در محل دیده می شود استفاده می کنند.

مزایا

بر خلاف روش هایی همانند لیپو ساکشن و جراحی های باز که معمولا نیاز به پانسمان های سنگین حس می شود و در اغلب موارد از .. و گن و موارد مشابه استفاده می شود با توجه به اینکه در این روش ماده خارجی با استفاده از سر سوزن های ریز وارد ناحیه مزودرم می شود نیازی به این مسائل نیز نخواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد