کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

سبک زندگی اسلامی وبهداشت


http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg


سبک زندگی وبهداشت http://www.irannaz.com/user_files/image/13/42.jpg

دین مبین اسلام به سلامت مردم اهمیت فراوانی داده است تا آنجا که برنامه های خاصی را برای تغذیه و سلامتی آنها بیان داشته است. ماه مبارک رمضان را می توان نمونه کاملی از یک دستور غذایی سالم طب اسلامی معرفی کرد. اگر ما واقعا قرآن را بفهمیم به علوم حقیقی آن پی خواهیم برد که علوم پزشکی بخشی از آن است.

رهبر معظم انقلاب بارها به بهبود سبک زندگی در کشور تاکید فرموده اند که با عمل به این موارد می توان، زندگی سالمی را در همه ابعاد داشت.امنیت و سلامت دو نعمت مجهول در جامعه بشری است: سلامتی از جمله تاکیدات مهم دین مبین اسلام و پیامبر اکرم (ص) بوده و هست که باید از سوی تمامی مسلمانان اهتمام ویژه ای در این خصوص صورت گیرد.

باید با آموزش مداوم، رعایت مولفه های سلامتی را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

اصلاح سبک زندگی اولویت وزارت بهداشت در سال جاری است و تا زمانی که به بیماری فکر کنیم، ممکن است بیشتر به درمان بپردازیم.سیستم ارائه خدمت در نظام مراقبت اولیه بهداشتی باید به سمت اصلاح سبک زندگی پیش رود تا از جمله تغذیه سالم، فعالیت بدنی کافی و ترک دخانیات تقویت شود.بهورزان در زمینه ترویج سبک زندگی سالم می توانند کمک کنند و یقین دارم اگر برنامه بازنگری در این زمینه وجود داشته باشد می‌توان سبک زندگی مناسب در سلامت ایرانیان را ترویج کرد.بر اساس قانون، اثرات مثبت و منفی هر نوع سیاستی که اتخاذ می‌شود و هر قانونی که نوشته می‌شود، باید از نظر سلامت نیز در نظر گرفته شود که برنامه پنجم توسعه بر این موضوع تأکید داشته و ما نیز پیگیر آن هستیم


.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد