کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

بدنسازی, حجم عضلات, برای عضلات, وی پروتئین


http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg


پروتئین ها وافزایش حجم عضله در بدنسازی http://www.irannaz.com/user_files/image/13/42.jpg

برای داشتن بدنی متناسب و اندامی عضلانی باید به فاکتورهای مهمی مانند: برنامه غذایی و ورزشی، انتخاب مکمل های مناسب، خواب و استراحت کافی توجه نمود.

مهترین فاکتور در از بین بردن چربی ها و ساختن عضلات افزایش سرعت متابولیزم بدن می باشد، زمانی که سرعت متابولیزم افزایش یابد بدن به طور طبیعی تمایل بیشتر به سوزاندن چربی ها و تبدیل آن ها به انرژی، پروتئین سازی و ساختن عضلات خواهد داشت.

نوع متابولیزم(سوخت و ساز) بدن:

غدد تیروئید و آدرنالین(فوق کلیوی) از مهمترین غدد بدن می باشند و فعالیت آن ها برای ادامه حیات انسان ضروریست. هورمون های بسیار مهمی مانند تیروکسین، T3 ،T4، کورتیزول، تستسترون، DHEA و... توسط این غدد ترشح می شوند که وظایف آن ها در بدن عبارتند از: تنظیم سوخت و ساز، تنظیم سیستم گوارش، تولید انرژی، پروتئین سازی، ترمیم و بازسازی بافت های بدن، تنظیم خواب، تنظیم سیستم جنسی و ده ها وظیفه دیگر، میزان این هورمون ها تعیین کننده نوع و سرعت متابولیزم بدن می باشند، وقتی این غدد بیش از حد فعال باشند متابولیزم بدن فرد سریع خواهد بود و هر گاه این غدد کم کار باشند متابولیزیم بدن فرد کند خواهد بود. این غدد برای داشتن فعالیتی صحیح و به اندازه، نیازمند ویتامین ها و مواد معدنی مختلف هستند، کمبود و یا ازدیاد هر ماده معدنی در بدن می تواند باعث پر کاری و یا کم کاری این غدد شده و سبب بروز لاغری، ازدیاد وزن و سایر ناراحتی ها شود.

زمانی که سرعت متابولیزم بدن کند باشد، بدن به جای تبدیل مواد غذایی به انرژی، آن ها را به چربی تبدیل و در خود ذخیره می کند، در این حالت فرد دائما با کاهش انرژی روبروست و برای کسب انرژی تمایل به خوردن مواد غذایی بیشتر بخصوص مواد قندی و شیرین دارد. چرا که مواد شیرین سریعا قند خون را بالا برده و سبب افزایش انرژی می شوند، خوردن مواد شیرین علاوه بر داشتن کالری بالا سبب ترشح بیشتر هورمون انسولین شده که خود باعث ازدیاد وزن بیشتر می شود، با ترشح بیشتر هورمون انسولین قند خون دائما افت می کند و فرد با عوارضی مانند بی قرار شدن، ضعف، خستگی و... مواجه می شود و به ناچار به خوردن مواد غذایی و تنقلات بیشتر روی می آورد و نمی تواند بافت چربی بدن خود را کاهش دهد!

و در حالت بر عکس زمانی که سرعت متابولیزم بدن سریع(در حد متعادل) و سطح هورمون های مولد انرژی در حد نرمال باشند بدن مواد غذایی را به جای چربی به انرژی تبدیل کرده و به ساختن عضلات و پروتئین سازی تمایل دارد، با تنظیم متابولیزم بدن که متاسفانه اکثر مربیان و متخصصین تغذیه هیچ گونه اطلاعاتی در این زمینه ندارند سطح انرژی افزایش می یابد و با  برنامه غذایی مناسب بدن در شرایطی قرار می گیرد که به استفاده از  ذخیره چربی ها برای کسب انرژی می پردازد. این اصول علمی بدنسازی است نه مصرف بی رویه پروتئین، چربی سوزها و هورمون ها، که هیچ یک متابولیزم بدن را اصلاح نمی کنند و با قطع مصرف مشکلات به حالت اولیه بر می گردند.

تذکر: لطفا جهت افزایش سرعت متابولیزم بدن از مصرف هر گونه هورمون که توسط برخی از متخصصین تغذیه یا ورزشی تجویز می شود، جدا خودداری نمایید، عوارض شدید کبدی، پوستی، ریزش مو و حتی افزایش خطر ابتلا به انواع سرطان در افراد مصرف کننده گزارش شده است و با قطع مصرف هورمون متابولیزم بدن مجددا به حالت اولیه می گردد. با تنظیم سطح مواد معدنی و ویتامین ها سرعت متابولیزم بدن اصلاح و فعالیت غدد آدرنالین و تیروئید به حالت تعادل در می آید و به هیچ عنوان نیازی به استفاده از هورمون نمی باشد.

در برنامه بدنسازی گروه Body tune-up

1.با آنالیز مو نوع متابولیزم بدن مشخص و سطح مواد معدنی اندازه گیری می شود و با تنظیم آن ها فعالیت غدد تیروئید و آدرنالین به حالت تعادل در می آید که سبب افزایش سرعت متابولیزم بدن می گردد، در این حالت بدن تمایل بیشتری به سوزاندن چربی ها و تبدیل آن ها به انرژی و پروتئین سازی خواهد داشت.

2.برنامه غذایی: برنامه های غذایی ارائه شونده توسط گروه Body Tune-up متناسب با متابولیزم بدنتان و شرایط سنی شما خواهد بود، بدون نیاز به پر خوری و یا کم خوری، مصرف بیش از حد پروتئین و با برنامه غذایی استاندارد و متنوع به اندامی متناسب خواهید رسید.

3.برنامه های بدنسازی: از مهمترین فاکتورها در رسیدن به اندام متناسب می باشد برنامه های ورزشی گروه Body Tune-up  توسط متخصصین با تجربه طب ورزشی، متناسب با شرایط بدنی شما ارائه می شود، برنامه های سنگین و فشرده لزوماً دلیل بر نتیجه گرفتن بهتر نمی باشد. روزهای استراحت و برنامه های ورزشی برای هر فرد متفاوت است، انجام صحیح حرکات، تنفس صحیح، نرمش های مناسب برای قبل و بعد از تمرین بصورت فایل های آموزشی در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

وقتی هر 3 فاکتور یاد شده به درستی اجرا شود بدون نیاز به استفاده از چربی سوزها، هورمون ها، برنامه های سنگین بدنسازی، پرخوری یا کم خوری، طی چند ماه به اندام زیبا و عضلانی دست خواهید یافت


.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد