کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

۱۰ ویژگی شخصیتی افراد باهوش

حتما تا به حال با افرادی که تصور می کنند همه چیز را می دانند و از هوش و نبوغ سرشاری برخوردارند اما در اغلب موارد شانس با آنها یار نیست و نمی توانند دانسته هایشان را نشان دهند، روبرو شده اید.شاید حق با این افراد باشد و واقعا انسان هایی با استعداد باشند اما آنچه اهمیت پیدا می کند، نتیجه اعمال و رفتارهای کلی افراد است و دیگران با نیت، قصد و منظور آنها کاری ندارند.به بیان دیگر، مهم نیست که چقدر هوش و استعداد دارید یا از چه پتانسیل هایی برخوردارید؛ اگر دائماً کارهای نابخردانه انجام دهید، بی شک فردی بی خرد قلمداد می شوید و تا زمانی که تلاشی برای تغییر اوضاع نکنید نیز همینطور باقی می مانید.همچنین به یاد داشته باشید اگر بخاطر ترس از هوش مردم یا دلخور شدن آنها، درمورد موضوعی وارد بحث عمیق با سایرین نشوید، متاسفانه خود را فردی بی اطلاع و نابخرد فرض کرده اید و تصورات کلی شما در مورد هوش و استعداد ذاتی تان تاثیری در این موضوع ندارد.امروز قصد داریم شما را با ۱۰ عادت رفتاری افراد باهوش آشنا کنیم که تاثیری شگرف در رسیدن آنها به موفقیت و ثروت شان داشته اند. با دیجیاتو همراه باشید.

انسان های باهوش همواره تصمیم های هوشمندانه می گیرند و این مهمترین عامل در پیشبرد اهدافشان در زندگیست. یکی از هوشمندانه ترین تصمیم هایی که شما در محل کار خود می توانید بگیرید، ارتباط و تعامل سازنده با افراد نخبه است.از آنجا که فیلترهای هوشمند برای تعیین افراد نخبه در ذهن ما وجود ندارد، در ادامه به ویژگی هایی اشاره می شود که به کمک آن می توانید کسی را باهوش خطاب کنید یا در زمره افراد بی خرد جای دهید.

۱- تصمیمات هوشمندانه اتخاذ می کنند
افراد باهوش به خوبی می دانند هر کاری انجام دهند، عواقبی در پی دارد و هر تصمیمی که در هر لحظه از زندگی خود می گیرند، باید نتایج ثمر بخشی برای کسب و کارشان داشته باشد. به عبارت دیگر چند تماس تلفنی هوشمندانه نمی تواند از شما یک فرد خارق العاده در انجام امور بسازد؛ بلکه توانایی اتخاذ تصمیم های درست و هوشمندانه، به داشتن نظم و تمرکز دائمی نیاز دارد.

۲- از اشتباهات گذشته خود درس می گیرند
انسان ها از اولین تا آخرین گام در زندگی خود، همه چیز را با آزمون و خطا یاد گرفته اند. همه ما در زندگی اشتباهاتی داشته ایم تا از آنها درس گرفته و تجربه کسب کنیم. افراد باهوش نیز از اشتباهات خود درس می گیرند. با این همه اگر شما نتوانید با واقعیت ها رو به رو شده و قضاوت منصفانه ای از خود داشته باشید، نمی توانید پیشرفت کرده و کارهای بعدی تان را بهتر انجام دهید.

۳- جواب همه چیز را نمی دانند
یک جمله قدیمی می گوید، «افرادی که ادعّا می کنند جواب همه چیز را می دانند، آنها که بیشتر اهل عمل هستند را به دردسر می اندازند» شاید در ابتدا خنده دار به نظر برسد اما اگر جدی به آن نگاه کنید، واقعاً آزار دهنده است. افراد باهوش برای نشان دادن استعداد خود به دیگران وانمود نمی کنند که همه چیز را می دانند، و در عوض به اندازه کافی باهوش هستند که بدانند چه چیزهایی نمی دانند.

۴- با افراد نخبه در ارتباطند
هیچ کس به تنهایی کامل نیست. شاید یک فرد باهوش باشد اما همواره چند عقل بهتر از یک عقل است و تیم ها عملکرد بهتری نسبت به افراد دارند. شاید استیو جابز مدیر عامل فقید اپل کمی دمدمی مزاج بود اما به خوبی می دانست که باید ۸ تا ۹ نفر از باهوش ترین افراد شرکت در تیم رهبری اش حضور داشته باشند و به آنها نیز یادآور می شد که همین کار را در تیم های خود انجام دهند. این کار بسیار هوشمندانه است.

۵- کاردان هستند
از آنجا که هوش انسان خاصیت تکاملی دارد (نئوکورتکس های مغز بی دلیل پرورش  نیافته اند) افراد باهوش در استفاده مناسب از محیط اطرافشان برای رسیدن به هدف خود در زندگی، سازگارتر و خلاق ترند.

۶- استدلال می کنند
“تا زمانی که زنده ام، محال است که چنین اتفاقی برایم رخ دهد”. بعضی از مردم حتی وقتی که با شواهد انکار ناپذیر در رد تفکرات نادرست شان روبرو می شوند هم چنان در برابر آن مقاومت می کنند که گویی تمام زندگی شان به آن وابسته است. به یاد داشته باشید بدون داشتن تفکر انتقادی، استدلال منطقی، دلیل و روش علمی، انسان ها در تاریکی جهل خود باقی خواهند ماند.

۷- دمدمی مزاج نیستند
ما در عصری زندگی می کنیم که مدها، باورها و خرافات، بیداد می کند. صادقانه بگوییم هیچ فیلمی به اندازه ایندوکراسی (ساخته میک جاج)، حماقت یک جامعه را با این دقت به تصویر نکشیده بود. درمورد این اثر گفته شده، فیلمی که واقعاً کمدی بود اما به یک مستند تبدیل شد.

۸- بیشتر از درآمدشان خرج نمی کنند
بدون شک همه شما در جوانی، خودتان را برای بدست آوردن چیزی به آب و آتش زده اید؛ اما زمانی که به چیزی رسیدید، دیگر نمی خواهید آن را از دست بدهید. به یاد داشته باشید اصلاً نباید چیز هایی را که با زحمت بدست آورده اید، با ولخرجی تباه کنید.

۹- از نقاط ضعف خود به شکلی مفید بهره می گیرند
لوب پیشانی به قسمتی از مغز گفته می شود که در مهارت های شناختی و مهم انسان مانند حافظه، زبان، قضاوت، رفتارهای جنسی و… نقش دارد. هر میزان که لوب پیشانی رشد کند، انسان ها نیز حداقل یک نقطه کور احساسی پیدا می کنند که همواره با آنهاست. گاهی اوقات همین نقاط کور است کهآنها را به افرادی نخبه تبدیل می کند. در واقع، در این افراد، یک نقطه ضعف به عاملی برای رشد افراد بدل می شود.

۱۰- همیشه هم موفق نیستند
هنگامی که حرف از موفقیت در کسب و کار مطرح می شود، داشتن هوش یک شرط لازم است نه کافی! به یا داشته باشید برای شروع و مدیریت یک کسب و کار موفق، باید در همه حال و همیشه باهوش بود اما شاید این هوش هم برای پیروزی شما کافی نباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد