کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

استراحت مطلق زنان باردار ممنوع

فعالیت برای زنان باردار لازم و الزامی است و چیزی به اسم استراحت مدام طی دوران بارداری معنی ندارد، بنابراین خانواده‌ها به عنوان عضوی مؤثر، نباید به خانم باردار برای فعالیت داشتن یا نداشتن اصرار کنند و به آن‌ها فشار بیاورند. حاملگی پروسه فیزیولوژیک زندگی خانم‌ها شمرده می‌شود و استراحت‌های طولانی مدت عوارض حاملگی را هم بالا می‌برد و این‌گونه نیست که استراحت از سقط جنین جلوگیری ‌کند.این نادرست است که به برخی بانوان باردار بعلت‌هایی استراحت مطلق داده می‌شود.

توصیه استراحت مطلق برای بارداران در مواردی است که خانم به بیماری‌های پیشرفته قلبی که فوق‌العاده نادر هستند، مبتلا است با وجود این مشکل بیمار از اول نباید حامله می‌شده است.کسی که به طور مستمر در دوران بارداری استراحت می‌‌کند ریسک لخته شدن خون در رگهایش 16 برابر می‌شود که این خود خطری برای مادر است، همچنین احتمال لخته شدن خون در پاها افزایش می‌یابد، وزن به شدت زیاد می‌شود و هیچ کمکی هم به ادامه بارداری نخواهد کرد.

 استراحت نسبی برای باردارانی توصیه می‌شود که به نارسایی دهانه رحم دچار هستند و یا مستعد باز شدن دهانه رحم، پارگی کیسه آب و سقط جنین می‌باشند که آن هم استراحت مطلق نیست. پس خانم می‌تواند بدون هیچ محدودیتی به فعالیت‌های معمول خود ادامه دهد مگر اینکه عوارض خاصی پیش بیاید که پزشک به او می‌گوید که در چه مواردی فعالیت‌‌هایش را محدودتر کند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد