X
تبلیغات
رایتل
 
کلینیک جامع آموزش پزشکی
همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
                                                                 
آخرین مطالب
موضوعات
پیوندها
آمار وبلاگ
کانال نکات مهم سلامتی
جشنواره رسانه‌های دیجیتال سفیران سلامت
جمعه 7 آبان‌ماه سال 1395 :: 08:02 ب.ظ ::  نویسنده : کارشناس

http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg

با تغذیه سالم می توان وزن و شکل بدنی متناسبی داشت و از ایجاد تجمع چربی های اضافی در بدن پیشگیری نمود.از لحاظ تغذیه ای دو گروه مواد غذایی بر وضعیت شکل بدنی تاثیرگذار هستندکه متعادل و متنوع خوردن مواد غذایی باعث تناسب اندام می شود
 
-مواد غذایی کاهنده چربی های ذخیره ای:ترکیباتی مانند کافئین، پوست مرکبات و زیره را نام برد که با تحریک سلول های بدن به فعالیت بیشتر باعث می شوند تا متابولیسم کلی بدن افزایش یابد و طبیعتا با افزایش میزان متابولیسم، سوخت چربی های ذخیره ای در بدن افزایش می یابند و به این ترتیب میزان چربی های تجمعی در نقاط باسن، شکم و ران ها به تدریج کاهش می یابند.
 
مواد غذایی تحریک کننده و افزایش دهنده هورمون های عضله ساز:انند سویا، مواد پروتئینی مرغوب و کم چرب (لبنیات)، میوه جات مناطق گرمسیری (خرما، نارگیل، آناناس و موز) قراردارند که به دلیل دارا بودن ترکیبات اولیه هورمون های استروژن و پروژسترون می توانند باعث افزایش حجم عضلات در نقاط مختلف بدن شوند و به این ترتیب باعث زیبایی بدن گردند.(در بدن خانم ها با افزایش غیر مستقیم هورمون استروژن، تغییرات جزئی در وضعیت شکم، باسن و ران ها پدیدار می شود. در حالی که در آقایان با افزایش غیر مستقیم هورمون تستوسترون، افزایش جزئی در توده عضلانی بخصوص در عضلات بازو، شکم و ران ها مشاهد می شود.)
 
حال اگر فردی در رژیم غذایی خود سعی نماید روزانه چندین بار از مواد غذایی موجود در گروه اول یا دوم مواد غذایی فرم دهنده بدن استفاده نماید، می تواند با چربی سوزی و تحریک هورمون های بدن منجر به تغییرات قابل ملاحظه ای در چربی های ذخیره ای بدن و در نتیجه تغییر شکل بدن خود به سمت یک بدن زیبا گردد.