کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

سبک زندگی بهداشتی

http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg

مصرف نکردن سیب زمینی باعث بروز خشم و عصبانیت می شود. گفتنی است سیب زمینی به دلیل فسفر، منیزیم و ویتامین هایی که دارد می تواند سیستم ایمنی بدن راتقویت کند و انرژی را افزایش دهد. افرادی که سو هاضمه دارند از بیماری های گوارشی رنج می برند می توانند با خوردن سیب زمینی این مشکلات را برطرف و درمان کنند.افرادی که از کم خونی رنج می برند نیز می توانند با خوردن سیب زمینی این مشکل را برای همیشه ریشه کن کنند.عده ای باور می کنند سیب زمینی چون دارای نشانسته است فقط باعث چاقی می شود اما اگر فواید بیشمار آن را بدانید برای همیشه ضرر چاقی آن را فراموش خواهند کرد. بررسی محققان انگلیسی و آمریکایی نشان می دهد، افرادی که نوشابه و به طور کلی نوشیدنی های گازدار مصرف می کنند، خود را چند قدم به مرگ نزدیک می کنند. گفتنی است دانشمندان معتقدند که گاز و شکر موجود در نوشابه می تواند فشار خون را ناگهان افزایش دهد و بالارفتن فشار خون و نبود تعادل در فشار خون افراد را به مرگ نزدیک می کند.گفتنی است نوشابه های گازدار، هیچ ماده مفیدی ندارند و تنها باعث چاقی و افزایش وزن می شوند.

نوشابه باعث تثبیت چربی ها به دور قلب می شود و باعث می شود این چربی ها مشکلات قلبی زیادی را به وجود آورند و در نهایت باعث سکته قلبی شوند. بهترین رژیم برای کاهش فشارخون، کاهش وزن و سلامت قلب رعایت برنامه غذایی با تاکید بر اصول خاص است. مصرف غذاهای غنی از کلسیم،منیزیم و پتاسیم(مانند لبنیات، لوبیای سویا، اسفناج، گوشت، آجیل، موز، عسل و لوبیا) در رژیم غذایی افزایش یابد.همچنین برای سلامت قلب باید مصرف غذاهای کنسروی و فست فودها را محدود کرد.به منظور سلامت قلب مصرف نوشیدنی ها و غذاهای شیرین مانند نوشابه ها ،قند و شکرو شیرینی ها را به شدت محدود کنید.

رفع اضطراب

خوشبختانه این روزها روش‌های متعددی برای غلبه بر استرس و فشارهای روحی وجود دارد مانند یوگا، ریلکسیشن، ماساژ و غیره.علاوه بر اینها یک روش کاملا طبیعی دیگری نیز وجود دارد که به کنترل احساسات منفی و اضطراب کمک می‌کند. بله استفاده از گیاهان. حتما شما هم شهرت گل گاوزبان را در کاهش استرس شنیده‌اید. باید بدانید که علاوه بر گل‌گاوزبان گیاهان دیگری هم هستند که استرس و اضطراب را از شما دور می‌کنند.

زالزالک

زالزالک خواص آرا مبخشی دارد. کپسول‌های این گیاه تپش قلب، حالت‌های عصبی، زودرنجی یا احساسات افراطی را کاهش داده و ضربان قلب را تنظیم می‌کند. تمام اینها هم باعث می‌شود که آرامش‌تان را بازیابید و اضطرابتان کمتر شود. در این صورت خواب راحتی هم تجربه می‌کنید.

اسطوخودوس

اسطوخودوس یک گیاه ضد اضطراب است. این گیاه به راحتی می‌تواند اعصابتان را آرام و عضلاتتان را شل کند. می‌توانید روزانه دو تا سه فنجان دم کرده اسطوخودوس میل کنید. از این گیاه مفید برای رفع اختلالات خواب، سردرد و ناراحتی‌های عصبی نیز استفاده می‌شود. در واقع دم کرده این گیاه مانند یک مسکن عمل می‌کند که سیستم عصبی را آرام کرده و اختلالات خواب را رفع می‌کند. روغن یا افشره خوراکی اسطوخودوس نیز برای کاهش و درمان استرس و فشارهای روحی توصیه می‌شود. البته استفاده از افشره‌های خوراکی برای زنان باردار، شیرده و کودکان توصیه نمی‌شود.

گیاه جینسنگ

گیاه جینسنگ برای مقابله با استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده است. این گیاه به طور موثر با اضطراب مقابله کرده و خواب راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد. می‌توانید از کپسول‌های ۲۵ تا ۵۰ میلی‌گرمی عصاره خشک جینسنگ استفاده کنید. دکتر داروساز می‌تواند در مورد میزان مصرف آن توضیحاتی به شما بدهد. توجه داشته باشید که دوره درمانی با این گیاه نباید بیش از ۳ ماه طول بکشد.

بادرنجبویه

بادرنجبویه خواص آنتی اکسیدانی دارد و دم کرده آن نیز آرامش‌بخش است و با اضطراب مقابله می‌کند. به عقیده محققان این گیاه اختلالات عصبی مانند بی‌خوابی، نگرانی و آشفتگی را برطرف می‌کند. از روغن این گیاه نیز برای رفع تنش‌های عصبی استفاده می‌شود.

سنبل الطیب

 سنبل الطیب یک درمانگر همه کاره است. دم کرده یا کپسول‌های آن آرامبخش اعصاب است، حالت‌های عصبی را کاهش داده و کیفیت خواب شما را بهبود می‌بخشد. در واقع این گیاه خواب راحتی برای شما فراهم می‌کند بدون اینکه بعد از مصرف آن دچار خواب‌آلودگی شده باشید.

بابونه

بابونه هم یکی از آن گیاهان همه‌کاره هست. علاوه بر اثر مفیدی که روی پوست می‌گذارد آرامبخش، ضداسپاسم، ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده، بادشکن و برطرف‌کننده جراحات می‌باشد. اگر دچار حالت‌های عصبی شده‌اید، مضطرب، نگران، آشفته و بی‌خواب هستید و سردردهای عصبی و میگرنی گرفته‌اید بابونه را دریابید. این گیاه به جذب مواد معدنی کمک زیادی می‌کند. توصیه می‌کنیم از عطار یا دکتر داروساز نحوه مصرف این گیاه را برحسب نوع نیازتان جویا شوید.

گیاه رازک

رازک قدمتی هزاران ساله دارد. این گیاه آرامبخش و خواب‌آور طبیعی است. ۱۵ گرم گیاه رازک را در یک لیتر آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت حدود ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس بگذارید محلول به دست آمده خنک‌تر شود و سپس آن را صاف کنید. می‌توانید روزانه ۲ تا ۳ فنجان از این دم کرده میل کنید. مصرف این جوشانده برای درمان دلشوره، نگرانی و استرس بسیار مفید است.

چند توصیه کلی

اول از همه بدانید که شما تنها نیستید؛ این روزها اضطراب و استرس همه‌گیر شده است. همه درگیر این مشکل هستند باید راهی برای کاهش آن پیدا کرد.به طور منظم ورزش کنید.مواد غذایی متنوعی در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. به اندازه کافی بخوابید.روی تنفس‌تان تمرکز کنید. به آرامی و از شکم نفس عمیق بکشید.زمانی که اضطراب تمام وجودتان را می‌گیرد دستهای‌تان را خیلی محکم مشت و سپس رها کنید.به خاطرات خوبتان فکر و سعی کنید ترس را با غرق شدن در خاطرات خوب از خود دور کنید



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد