کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

خواص درمانی به:

http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg
-مصرف به قوه بینایی را تقویت کرده و در قلب محبت ایجاد می‌کند مصرف آن در زنان باردار سبب شده فرزندانی شجاع و زیبا داشته باشند، از حضرت علی (ع) نیز نقل شده است که به برای ضعف قلب و شجاعت مؤثر است.

-مصرف ناشتای به غم و اندوه را می‌زداید و سبب تصفیه نطفه نیز می‌شود،  تانن موجود در به در معالجه اسهال و ورم روده بسیار مؤثر است، به‌دانه نیز ورم معده را رفع کرده و می‌توان ۴ گرم به‌دانه را با سه چهارم لیوان آب مخلوط کرد و پس از هم زدن و ایجاد حالت ژلاتینی برای رفع معده‌درد آن را استفاده کرد.

-جوشانده برگ درخت به بی‌خوابی را درمان کرده و در صورتی که این جوشانده طی ۱۰ دقیقه تهیه شود و با شکوفه نارنج شیرین مخلوط شود و قبل از خواب افرادی که دچار بی‌‌خوابی هستند آن را مصرف کنند دیگر دچار مشکل اختلالات خواب نمی‌شوند.

-جوشانده برگ به بهترین راه درمان عصبانیت بوده و لعاب خیس کرده به‌دانه گلودرد را تسکین و سرفه را درمان می‌کند، همچنین این جوشانده قابض است و در هضم مؤثر واقع می‌شود.

-آب به مخلوط با شکر در معالجه معده و روده مؤثر است و دم‌کرده شکوفه به به اضافه عرق بهار نارنج نیز برای خواب‌آوری مناسب است، همچنین به دارای ویتامین E و آنتی‌اکسیدان بوده و جلوی سرطان را می‌گیرد، ویتامین B موجود در به نیز سبب آرامش اعصاب می‌شود و تقویت قلب و اعصاب را نیز درمان می‌کند، به برای کسانی که عرق بدن آنها بدبو است نیز مفید است و مشکلشان را رفع می‌کند.

-کودکانی که میلی به خوردن خاک و گل دارند با به دادن به آنها می‌توان این مشکلشان را رفع کرد، همچنین برای رفع عطش، سوزش دهان و گرفتگی صدا خوردن به‌دانه بسیار مؤثر است.

-جوشانده به‌دانه روی پوست برای ترک لب، پوست و ناراحتی‌های بواسیر بسیار مناسب بوده و جوشانده برگ درخت به برای پانسمان سطح بدن و شست‌وشوی چشم به کار می‌رود؛‌همچنین این میوه برای اسهال مزمن، خلط خونی، ورم کبد مفید و این مشکلات را در افراد دچار این بیماری‌ها رفع می‌کند.

-یک لیوان آب به، به همراه نصف لیوان روغن زیتون ؛ برای شوره سر، سوزش دهان مفید است، جویدن به‌دانه نیز کندی دندان را رفع می‌کند.

-به دارای ویتامین‌های A،B و C همچنین املاحی مانند پتاسیم، روی، فسفر، کلسیم، آهن، منیزیم و سلانیوم لذا از آنجایی که یک مولتی‌ویتامین کامل محسوب می‌شود برای درمان لاغری و جلوگیری از چاقی مصرف این میوه توصیه می‌شود، همچنین زنان باردار برای رفع مشکل تهوع در این دوران می‌توانند به مصرف کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد