کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

خواص انار

http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg
-انار سرشار از ویتامین B۱ و B۲ بوده بنابراین آرامش‌بخش است، همچنین این میوه بهشتی شامل ویتامین C و مواد معدنی همچون آهن، منیزیم، پتاسیم، فسفر و سدیم است.

-مصرف انار در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و سرطان مؤثر است. بنابر این با مصرف انار می‌توان از این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

-انار به دلیل اینکه دارای آنتی‌اکسیدان بوده و محتوای پلی‌فنول و فنولیک است خاصیت ضدتومور داشته و آنتی‌اکسیدان آن به دلیل وجود تانن‌های قابل هیدرولیز شدن است این آنتی‌اکسیدان در پوست و قسمت‌های سفید داخل انار نیز وجود دارد.

-در کتاب‌های سنتی آمده است کسانی که بدنشان التهاب دارد و یا دچار آرتروز و ناراحتی‌های غضروفی هستند مصرف آب انار جهت درمان آنها مؤثر است بنابر این آب انار ضدالتهاب بوده و نقش مهمی در جلوگیری از تحلیل غضروف‌ها دارد، ضمن اینکه درد مفاصلی با مصرف این میوه تسکین می‌یابد.

-دانه‌های انار به دلیل اینکه دارای فیبر بوده برای گوارش مناسب است و ترانزیت‌تایم مواد زائد در بدن را کاهش می‌دهد. به این معنی که زمان توقف مواد زائد در بدن کاهش یافته و این مسئله از ابتلا به سرطان‌هایی همچون سرطان کلون جلوگیری می‌کند.

-انار به دلیل داشتن ویتامین B بسیار مفرح است، همچنین مصرف این میوه چربی بدن را کاسته و سموم را از بدن خارج می‌کند. پوسته‌های سفید داخل انار نیز شکم را دباغی کرده و معده را پاک می‌کند، بنابر این مصرف آن به شدت توصیه می‌شود.

-مصرف رب انار در کم‌اشتهایی و رفع ضعف بدن مؤثر است، همچنین خون را تصفیه می‌کند و برای درمان میگرن توصیه می‌شود.

- پوست و ریشه درخت انار برای درمان اسهال مؤثر است پس تمام قسمت‌های انار خواص مختلف درمانی داشته و از پوست، ریشه،‌ گل و دانه‌های انار در صنعت داروسازی استفاده می‌شود.

- آب انار شیرین برای بیمارانی که مشکل مجاری ادرار دارند، مؤثر است همچنین مخلوط آب انار با عسل و چکاندن چند قطره آن داخل بینی از رشد پلیپ در این عضو بدن جلوگیری می‌کند.

-انار بهترین داروی تقویت کلیه برای سالمندان است و جهت باز شدن صدای خوانندگان مصرف آب انار توصیه می‌شود، جوشاندن پوست ریشه انار نیز انگل روده و معده را از بین می‌برد، همچنین بانوانی که قاعدگی نامنظم داشته، جوشاندن برگ انار و مصرف آن برایشان مؤثر است.

-برای درمان سوختگی مخلوط پوست گل انار به همراه روغن کنجد همچون یک پماد موضعی مؤثر بوده و دم‌کرده گل انار نیز زخم دهان را از بین می‌برد و زمانی که ریشه انار را دم کنیم می‌توانیم از آن برای دندان‌درد بهره‌مند شویم.

- سازمان غذا و دارو و کشاورزی آمریکا اخیراً اعلام کرده است که مصرف انار از سرطان پروستات جلوگیری می‌کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد