کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

دهانشویه طبیعی برای رفع بدبویی دهان

http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg
به چرخاندن مایعات در دهان به منظور پاکسازی فیزیکی محیط دهان همچنین اثرات درمانی بر دندان‌ها, لثه‌ها و محیط دهان دهانشویه گفته می‌شود.باید دانست که تماس دهانشویه‌ها با محیط دهان و دندان هرچه قدر طولانی تر باشد اثرات مطلوب تری دارد، بنابراین چرخاندن دهانشویه‌ها را در محیط دهان با کمی فشار انجام دهید تا آب میان منافذ دندان‌ها نیز برسد. بعد از استفاده از دهانشویه‌ها تا مدتی از خوردن و آشامیدن باید پرهیز داشت. از دهانشویه‌های شیمیایی حتی امکان استفاده نشود و بهتر است که از دهانشویه‌های طبیعی استفاده شود.

معرفی دهانشویه های گیاهی

آب:

آب یکی از دهانشویه‌ها طبیعی است که چرخاندن آب در دهان با اینکه بسیار ساده و پیش پا افتاده می‌رسد ولی بسیار به سلامت دهان و دندان کمک می‌کند.

مخلوط سرکه و گلاب:

نسبت ۵ استکان گلاب به یک استکان سرکه دهانشویه طبیعی مناسبی است که می‌توان می‌تواند چند بار در طول روز محیط دهان را با آن پاکیزه کرد.این دهانشویه برای زمانی که افراد دندانشان را کشیدند, مفید است که موجب بند آمدن خونریزی می‌شود و اگر دندان‌هایشان بعد از استفاده از این دهانشویه کُند شد, بهتر است که مقدار سرکه را کم کنند.این دهانشویه موجب خوشبو کردن محیط دهان می‌شود همچنین عفونت‌ها و باکتری‌های موجود در محیط دهان را از بین می‌برد و برای لقی دندان‌ها, آفت دهان و جوش‌هایی که داخل دهان می‌زند بسیار مناسب است.اگر در دهان آفتی وجود دارد که بعد از استفاده از این دهانشویه احساس سوزش می‌کنید بهتر است که گلاب خالی را استفاده کنید.

جوشانده چوب مسواک

بهتر است که چوب مسواک را چوشانده و با عصاره آن دهان را شست‌و شو دهید، مداوت به این کار مانع از جرم دندان می‌شود.

محلول آب و نمک

دهانشویه آب و نمک برای رفع عفونت‌های دندان و دهان بسیار مفید است البته آب نباید شور باشد. حتی مسواک زدن با آب و نمک نیز به سلامت دندان‌ها بسیار کمک می‌کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد