کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

مکمل ها وچربی سوز ها+دانلودماهنامه


http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg


بدنسازی وتمرینات اینتروال http://www.irannaz.com/user_files/image/13/42.jpg


این نوع تمرین عالی ترین روش تمرینی برای سوزاندن چربی با کمترین فعالیت قلبی است.

HIIT تکنیک تمرینی بسیار موثری است که برای کاهش چربی بدن، افزایش سرعت، افزایش VO2MAX می باشد و بهتر از این موارد تنها  ۲۰ دقیقه از وقت تمرین شما را نیاز دارد.

چگونگی تاثیر HIIT

  وقتی شما یک فصل تمرینات قلبی عروقی را تکمیل می کنید، در یک شدت بدون تغییر برای یک دوره زمانی بدن وارد یک حالت پایدار می شود. در این حالت پایدار بدن حالت تطبیق با سرعتی که شما در آن هستید پیدا می کند و انرژی را ذخیره می کند.

وقتی شمادوره HIITرا کامل می کنید به بدن خود اجازه وارد شدن به این حالت پایدار را نمی دهید و بنابراین به خود اجازه میدهید در زمان کمتری انرژی بیشتری بسوزانید. همچنین HIIT اجرایی  در سرعت بالا که ضربان قلب را سریعتر و سوخت و ساز بدن شما را بعد از تمرینات بیشتر می کند، می باشد.

برای سوختن بیشترین چربی، چرا نباید در یک سرعت پایدار پایین برای مدت طولانی دوید؟

دویدن در حالی که در ضربان قلب پایین ( حدوداً ۶۰ درصد) هستید اولاً از چربی بعنوان سوخت استفاده می کند. اگر در ۸۰ درصد حداکثر ضربان قلب تمرین کنید انرژی بیشتری می سوزانید و در پایان چربی بیشتری می سوزانید.

تمرین HIIT برای سوزاندن چربی چقدر موثر است؟

بسیاری از مطالعات مانند تحقیق دانشگاه لاوال، اظهار میدارند که تمرینات اینتروال با شدت بالا قلبی به افراد کمک میکند تا ۹ برابر بیشتر از روش های سنتی چربی بسوزاند. این شمار را متعجب می کند که چرا هیچ کس به شما نگفته است برای مدت طولانی با سرعت پایین تمرین کنید.

چند توصیه در انجام تمرینات اینتروال با شدت بالا (HIIT)

قبل از تمرین گرم کنید و بعد از تمرین سرد کنید.

به خاطر شدت بالای این نوع تمرین به صورت آهسته و تدریجی شدت آنرا افزایش دهید.

تا اندازه ای که می توانید در مدت این تمرین سخت تلاش کنید تا جایی که احساس سوزاندن در عضلات خود پیدا کنید که نشانه وارد شدن شما به فاز بی هوازی است. ورزشکاران نخبه میتوانند حداکثر شدت تمرین را برای ۳ الی ۵ دقیقه قبل از کم شدت سرعت و بازگشت به حالت اولیه تحمل کنند، پس انتظار نداشته باشید بیشتر از آن کار کنید.

یک دوره ریکاوری ۴ دقیقه برای هر نفر طول می کشد.

اگر در طول تمرین دچار درد سینه یا مشکل تنفسی شدید فورا فشار تمرین را پایین بیاورید.

اگر ضربان قلب در دوره ریکاوری به زیر ۷۰ درصد نرسید باید طول دوره تمرین را کم کنید با طول دوره ریکاوری را افزایش دهید.

این نوع تمرین برای افراد با مشکلات قلبی عروقی و تنفسی توصیه نمی شود مگر با مجوز پزشک معالج.

۱-یک روش از تمرینات قلبی عروقی را انتخاب کنید ( دویدن، شنا کردن، دوچرخه سواری، استفاده از تردمیل، یا دستگاه الیپتیکال یا …)

۲- حداکثر ضربان قلب خود را مشخص کنید.

۳- یک صفحه الکترونیکی تشخیص ضربان قلب بپوشید ( اختیاری)

۴- از گرم شدن بدن قبل از اجرای تمرینات مطمئون شوید.

۵- حالا تمرین قلبی عروقی خود را شروع کنید با شدت ۷۵ درصد حداکثر ضربان قلب به مدت ۳۰ ثانیه و پس از اتمام سرعت گام های خود را به مدت ۹۰ ثانیه پایین بیاورید.

۶- مرحله ۵ را تکرار کنید اما در هر بار تمرین شدت خود را بلا ببرید. روی هم رفته ۳ الی ۷ بار متوالی انجام دهید. شما از نتیجه تمرینات متعجب خواهید شد.

یک نمونه برنامه تمرینی HIIT   ساده

لطفاً توصیه های ذکر شده در بالا را قبل از انجام تمرین زیر رعایت کنید. برای حداکثر سوزاندن چربی شدت تمرین را در سطح ۶۰ الی ۷۰ درصد حداکثر ضربان قلب خود حفظ کنید.



هفته

گرم کردن

تمرین(حداکثر شدت)

بازگشت به حالت اولیه ( ۶۰ ای ۷۰ درصد MHR)

تکرار

سرد کردن

زمان کلی تمرین

اول

۵ دقیقه

۱دقیقه

۴دقیقه

۲تکرار

۵دقیقه

۲۰دقیقه

دوم

۵

۱

۴

۳

۵

۲۵

سوم

۵

۱

۴

۴

۵

۳۰

چهارم

۵

۱٫۵

۴

۲

۵

۲۱

پنجم

۵

۱٫۵

۴

۳

۵

۲۶٫۵

ششم

۵

۱٫۵

۴

۴

۵

۳۲

هفتم

۵

۲

۵

۳

۵

۳۱

هشتم

۵

۲

۵

۴

۵

۳۸



 ( اعداد به دقیقه می باشد)

آیا یک مبتدی می تواند تمرینات  HIIT را انجام دهد؟

بله، یک ورزشکار مبتدی می تواند تمرینات HIIT را شروع کند اما شدت شروع تمرین را با سطح پایین تغییر دهد.

آیا تمرینات HIITبرای هر فردی مناسب است؟

این تمرینات بسیار شدید است و میبایست قبل از انجام توسط دکترتان چک شوید. بعد از تمرین یک نوشیدنی حاوی پروتئین ( ترجیحا Whey) و کربوهیدرات بنوشید تا سطح تعادل نیتروژن بدن را مثبت نگه دارد و به بازگشت به حالت اولیه کمک کند.

محاسبه HIIT

برای محاسبه این که ضربان قلب شما در طول تمرینات HIITچقدر باشد، لازم است ابتدا حداکثر ضربان قلب خود را محاسبه کنیدو سپس با درصد بالایی آن را زمان بندی کنید. این محاسبه bpm شما را در فصل تمرین HIIT تعیین میکند.

از این سایت میتوانید حداکثر ضربان قلب خود را تعیین کنید.

http://www.myfit.ca/hiit/hiit_calculator.asp

نتیجه گیری در مورد HIIT

 تمرینات اینتروال با شدت بالا یک روش شگفت آوری برای کاهش زمان تمرین و بالا بردن مقدار چربی سوزانده شده است. یکی از کلیدهای سودمند این تمرین این است که به بدن شما اجازه تطبیق پذیری نمیدهد پس، از بالا رفتن تغییرات مربوط به شدت و زمان تمرین مطمئن شوید.


 

  

شما هم از چربی ها هراس دارید و به آنها به چشم یک دشمن نگاه می کنید، پس زمان آن فرارسیده که دیدگاه خود را به طور کلی عوض کنید و دوباره با این ماده مغذی مفید پیمان دوستی ببندید. در این مقاله به معرفی ۳ ماده غذایی سرشار از پروتئین و چربی مفید می پردازیم که با لحاظ کردن آن ها در رژیم غذایی بی شک به موفقیت های چشمگیری دست خواهید یافت. اگر نظر شما با خواندن این چند سطر در مورد چربی ها تغییر کرده از شما دعوت می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
۱- تخم مرغ
در طول تمام دوران بدنسازی از دیروز تا به امروز یکی از بهترین منابع پروتئینی قابل دسترس بوده است.این ماده غذایی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا، را می توان در هر زمان و مکانی مصرف کرد.
هر دوبخش سفیده و زرده تخم مرغ غنی از پروتئین می باشند، اما سفیده تخم مرغ که به پروتئین آلبومین شهرت دارد از لحاظ گوارش بسیار سریع هضم می شوند. زمانی که سفیده تخم مرغ را به همراه
تخم مرغ مصرف می کنیم چربی های مفیدی که در زرده تخم مرغ وجود دارند باعث کند هضم شدن سفیده تخم مرغ شده و در زمان طولانی تری پروتئین را در اختیار بدن قرار می دهد.
یک زرده تخم مرغ حاوی ۶ گرم چربی )که نیمی از آن به صورت چربی های اشباع( می باشد.اما خوردن ۶ الی ۸ عدد زرده تخم مرغ نیز در طی روز کار عاقلانه ای نیست،چون با این کار شما چربی فراوانی را برای بدن مهیا کردید که در این شراط بدن ما مجبور به ذخیره این چربی ها در خود می شود. اما با استفاده از ۲ عدد زده تخم مرغ در کنار سفیده در طی روز می توانید از فواید عالی این منبع چربی مفید، در کنار پروتئین آن بهره بگیرید

۲- گوشت قرمز
یکی دیگر از منابع عالی، پروتیئن می باشد که از دیرباز مورد استفاده بشر قرار گرفته است.بسیاری از بدنسازان در زمان کاهش کالری به منظور کاستن از چربی های انباشته شده در بدن از مصرف گوشت
قرمز خوداری می کنند و بر این عقیده اند که چربی های موجود در گوشت قرمز مانع از دستیابی این افراد به اهدافشان می شود. اما خبر بد برای این افراد این است که با حذف گوشت قرمز از رژیم غذایی باعث کاهش سطح هورمون تستوسترون در بدن می شود که این امر یعنی از دست دادن عضلات با ارزشی که ماه ها برای کسب آن متحمل سختی های فروانی شده اند، اما با گنجاندن گوشت قرمز در رژیم غذایی علاوه بر افزایش پروتئین دریافتی در طی روز می توان چربی های مفید را به بدن رساند و از افت سطح تستوسترون در بدن جلوگیری کرد. پس اگر شما تمرینات بدنسازی را به طور جدی
دنبال می کنید توصیه ما به شما مصرف گوشت قرمز است، شما با پیروی از این امر می توانید شاهد رشد عضلات و کاهش چربی بدن باشید.

۳- ماهی قزل آلا ماهی قزل آلا منبع بسیارعالی از اسیدهای چرب امگا ۳،۶ و ۹ می باشد. این نوع از اسیدهای چرب به ما در افزایش ایمنی بدن،مبارزه با کلسترول بالا، کاهش التهاب عضلات حاصل از تمرینات – در نتیجه بازیابی عضلات و رشد سریعتر به ما کمک می کنند. پس به اهمیت ماهی قزل آلا پی بردید و دانستید که این ماده غذایی دارای پروتئین با کیفیت بالا می باشد و افزودن آن به رژیم غذایی راهی به جزء ارتقا سلامتی و رشد عضلات برای بدن شما باقی نمی گذارد.



file 9 46 اچ ام بی ( HMB ) چیست ؟

HMB یا همان Beta-hydroxyl Beta- methyl butyrate محصول جانبی تفکیک طبیعی آمینواسیدی به نام Leucine است. به عبارت دیگر می توان گفت این ماده متابولیتی (محصول متابولیز شده یا دگرگون شده ) از آمینواسید Leucine (آمینواسیدی که از آبکافت پروتیین ها ایجاد می شود) می باشد. HMB در بدن ما توسط پروتیین موجود در رژیم غذایی تولید می شود و مقدار کمی از آن توسط غذایی که می خوریم به مصرف می رسد. غذاهایی نظیر گربه ماهی و یونجه شامل مقادیر کمی از HMB هستند.
مکمل های HMB چه فوایدی دارند؟مکمل های HMB با کاهش میزان تجزیه بافت ماهیچه ای بعد از انجام تمرینات ورزشی به بازسازی و بهبودی آن کمک می کند. فواید آن عبارتند از:

۱٫  افزایش بهبودی عضله ضعیف ۲٫  جلوگیری از سوخت وساز مواد غذایی در بافت ماهیچه ای ۳٫  تسریع زمان ترمیم و بازسازی ماهیچه ۴٫  کاهش چربی موجود در بدن ۵٫  کاهش کلسترول خون
۶٫ افزایش پایداری و VO2 max (بیشترین ظرفیت بدن افراد برای انتقال و استفاده از اکسیژن طی ورزش های نموی که سازگاری جسمانی افراد را نشان می دهد)
مکمل های HMB چگونه عمل می کنند؟مکملهای HMB به کاهش فرایندی به نام proteolysis یا تجزیه پروتیینی کمک می کنند. Proteolysis فرایندی طبیعی است که در نتیجه بافت های ماهیچه ای ایجاد می شود و معمولا بعد از فعالیت های شدید جسمانی به خصوص تمرین با وزنه رخ می دهد. مصرف HMB با کاهش میزان تجزیه بافت ماهیچه ای و فروپاشی پروتیینی به بدن کمک می کند تا بازسازی عضلانی را بعد از تمرینات ورزشی آغاز کند. این بدان معناست که بدن شما جهت بهبود و بازسازی عضله برای مدت طولانی تری در حالت آنابولیک (فرایند متابولیکی که به سنتز مواد منتهی می شود) باقی می ماند. مکمل های HMB برای اولین بار توسط دانشگاه ایالتی Iowa برای آزمایش بر روی احشام مورد استفاده قرار گرفتند. آزمایشات آنان نشان داد که با دادن مکمل های HMB به احشام بافت های عضلانی بیشتر و چربی کمتری در بدن آنها تولید می شود. سپس تحقیقات بر روی انسان ها انجام شد که نتیجه یکسانی با آزمایشات انجام شده بر روی احشام در برداشت. دانشگاه ایالتی Iowa 40 مرد را که به مدت ۴ هفته تمرین و فعالیت ورزشی انجام داده بودند مورد آزمایش قرار داد و دریافتند افرادی که هر روز ۳ گرم HMB استفاده کردند در مقایسه با افرادی که بدون مصرف این مکمل ها تمرین کردند عضلات بیشتری ساخته و جرم بیشتری از چربی را از دست دادند.
آیا HMB اثرات جانبی دارند؟مطالعات منتشر شده مورد استفاده قرار گرفتند تا اثرات جانبی مصرف مکمل های HMB در مردان، زنان، کودکان و افراد مسن مورد سنجش قرار گیرند. طبق ۹ تحقیق و بررسی مجزا، فقط اثرات مثبت آن بر روی عضلات، جرم چربی موجود در بدن، فشار و کلسترول خون کشف شد.

آیا HMB را می توان از مکمل های دیگر دریافت کرد؟مکمل های HMB معمولا از موادی نظیر پروتیین آب پنیر( مایعی که محصول جانبی تولید پنیر است)، گلوتامین (گونه ای از آمینواسیدها)، creatine (ترکیبی شیمیایی که در ماهیچه های مهره داران یافت می شود) و کربوهیدرات ها بدست می آید. در حقیقت می توان مکمل های ترکیبی را تهیه کرد که علاوه بر HMB فراورده های دیگر نظیر creatine و پروتیین آب پنیر را شامل می شوند. در واقع مصرف HMB به همراه دیگر مکمل ها اثر مثبتی خواهد داشت. برای مثال creatine به شما توانایی می دهد تا عضلاتتان با قدرت بیشتری کار کنند و HMB تجزیه (بافت) عضلانی و زمان بازیابی و بهبودی را به حداقل می رساند.
چه مقدار مکمل HMB باید مصرف کنید: میزان توصیه شده جهت استفاده از این مکمل ها همانند دیگر مکمل هایی که برای ساختار عضله بکار می روند به وزن شما بستگی دارد. به عنوان یک راهنمای کلی، برای افرادی که وزن آنها ۶۰ کیلوگرم و یا کمتر است روزانه ۲ گرم از این مکمل کافی است، و برای افرادی که وزن آنها بیش از ۶۰ کیلوگرم است مقدار ۴ گرم در روز توصیه می شود. شما باید در یک زمان مشخص ۱ گرم از این مکمل را صرف کنید، بنابراین اگر وزن شما بیش از ۶۰ کیلوگرم است روزانه در ۴ زمان مجزا و هر دفعه ۱ گرم از این مکمل را استفاده کنید.
چه مدت طول می کشد تا مکمل HMB موثر واقع شود؟ افزایش چشمگیر و قابل اندازه گیری در قدرت و اندازه عضله ممکن است طی ۴-۲ هفته مشاهده شود.


برای دانلود ماهنامه الکترونیکی تک اندام کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد