کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

توانایی، یک برداشت ذهنی است

توانایی، یک برداشت ذهنی است


http://up.iranblog.ir/4/1259839008.jpg


میزان کاری که می توانیم انجام بدهیم، به میزان تصوری که از توانایی انجام آن کار داریم، بستگی دارد. وقتی به راستی ایمان داشته باشیم که می توانیم کار بیشتری انجام دهیم، ذهنمان خلاقانه در پی راه هایی می گردد که کلید کار را به دستمان بدهد. توانایی، به راستی، یک برداشت ذهنی است. به نظر می رسد که هر روز، چنین اتفاقاتی در دنیای پرتحول کسب و کار، روی می دهند. رئیسی کارمندش را احضار می کند و می گوید که کار خاصی باید انجام شود و بعد می گوید: «می دانم که خودت یک دنیا کار داری؛ ولی آیا می توانی این کار را هم قبول کنی»؟ در بیشتر موارد، کارمند، چنین جواب می دهد: «خیلی شرمنده ام؛ کارهای خودم مانده؛ خیلی دلم می خواست قبول کنم؛ ولی واقعیت این است که سخت گرفتارم». در چنین شرایطی، رئیس از این موضوع به زیان کارمندش استفاده نمی کند؛ زیرا این کار را به اصطلاح، یک «وظیفه اضافی» می داند. با این حال، رئیس، پیوسته در فکر آن است که کار باید انجام شود و آن قدر می گردد تا کارمندی را پیدا کند که گرچه مثل بقیه گرفتار است، ولی احساس کند که می تواند کار بیشتری را قبول کند و این کارمند، همان کسی است که خودش را با نیروی ایمان به کار، بالا می کشد. معجون موفقیت در زمینه کسب و تجارت، خانه و اجتماع، این است: «بهتر از گذشته کار کن (کیفیت بازدهی ات را بهتر کن)و بیشتر از گذشته کار کن (میزان بازدهی ات را بیشتر کن) اگر متقاعد شده اید که انجام بیشتر و بهتر کارها مقرون به صرفه است، این دستورالعمل دو مرحله ای را انجام بدهید:

الف) مشتاقانه پیشنهادهایی را برای انجام کار بیشتر بپذیرد. کسی که مسئولیت کاری را به شما محول می کند، در حقیقت، روی شما حساب کرده است. پذیرفتن مسئولیت های بزرگ تر در کار، شما را برجسته تر می کند و نشان می دهد که ارزش بیشتری دارید. مثلاً وقتی همسایگانتان از شما می خواهند تا در یک مسئله اجتماعی، داور آنها شوید، بپذیرید. این اقدام، به شما کمک می کند تا اعتبار اجتماعی بیشتری به دست آورید.

ب) سپس روی این مسئله تمرکز کنید که «چطور می توانم بیشتر کار کنم»؟ در این حال، جواب های خلاق از راه می رسند. بعضی از این جواب ها ممکن است شامل برنامه ریزی، انضباط بیشتر و یا مختصر و مفید بودن فعالیت های روزمره، یا حذف امور غیرضروری باشد؛ ولی راه حل «بیشتر کار کردن»، خودش پیدا می شود. . با تفکر خلاق می‌توان زندگی منحصر به فرد داشت

http://i12.tinypic.com/4bf4os4.jpg
مطلب رو مطالعه کنید نظر یادتون نره منتظرم

یک دانش آموز دبیرستانی

اگر ما در پی یافتن راه حل‌های مناسب بسیاری از مشکلات فرهنگی، فنی، بومی، اقتصادی، آموزشی،‌ اجتماعی و سیاسی دنیای صنعتی و رو به رشد خود هستیم نیاز به متفکران خلاق داریم. با بهره جستن از تفکر خلاق و قابل انعطاف، رهبران و اکثر افرادی که با یکدیگر مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند برای حل چنین مسایلی به راهکارهای نوین دست یابند. مهارت‌های تفکر خلاقانه به افراد این امکان را می‌دهد که علاوه بر قبول تغییرات خود را با آن وفق دهند.

آینده دنیا بستگی به جوان امروز ندارد، بلکه بستگی به خلاقیت امروز دارد.

یک دانشجوی مهندسی

تعریف و مقایسته تکنیک‌های حل مسأله

قبل از آنکه پیشتر رویم، بهتر است در مورد استفاده دقیق از لغات و درک مفاهیم و اصطلاحات کلیدی که در موضوع حل خلاقانه مسأله مورد استفاده قرار می‌گیرند، اطمینان حاصل نماییم. به ویژه باید بدانیم که خلاقیت چیست و منظور ما از لغت «مسأله» چه می‌باشد و تفاوت حل خلاقانه مسأله با روش‌های متداول و معمول چیست؟

نظرات 1 + ارسال نظر
Sanaz @ Anahita25 دوشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 04:59 ق.ظ http://tinyurl.com/y97ry5r

سلام به شما دوست عزیز
شما به ستاپ دعوت شدید
منتظر حضور گرمتان هستیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد