کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

غاردرمانی به سبک انسان های اولیه

غاردرمانی به سبک انسان های اولیه

غاردرمانی به سبک انسان های اولیه

در زبان یونانی اسپیلیلیو یعنی غار و برخی واژه اسپلیلیوتراپی را به معنی غاردرمانی می دانند. انسان ها از دوران باستان از آثار غارها بر سلامتی خود آگاه بوده و در زمان جنگها برای در امان ماندن از گزند دشمنان در غارها و معادن نمک برای هفته ها پنهان می شدند.

آنها پس از اینکه مجبور بودند مدتها در غارها زندگی کنند، فهمیدند که علایم برخی از سرفه ها، گرفتگی بینی و سایر بیماری های تنفسی در فضای غارها بهبودی پیدا می کند. کنجکاوی درباره این تاثیر شگفت انگیز باعث شکل گیری اسپلیلیوتراپی شد. علمی که سال ها در مشرق زمین و اروپای مرکزی مورد استفاده قرار گرفت.

 

با افزایش آلودگی هوا و آب در قرن اخیر، بیماریهای پوستی، راشهای پوستی و تنفسی مانند آلرژی، آسم، مشکلات تنفسی نیز افزایش یافت. علم پزشکی با داروها با این بیماریها مبارزه می کند اما برخی اوقات فقط علایم بیماری به ظاهر فروکش می کند و عوارض داروهای استفاده شده، بیشتر از اثربخشی آنها است.

اسپلیلیوتراپی، راه درمانی طبیعی برای برخی از بیماریها است و شامل گذراندن وقت در زمانهای کنترل شده در درون غارهای نمک و استفاده از یونهای منفی منتشر شده از نمک ها می شود. ذرات بسیار ریز نمک به فضای آلوئولها (کیسه های هوایی)، برونش ها (راه های هوایی ) و برونشیول ها دست پیدا می کنند و مسیر راه های هوایی فوقانی و تحتانی را تمیز می کنند.

 

نمکهای استنشاق شده در غارها، مخاط مجاری تنفسی را فعال می کند،

باکتری ها را می کشد و باعث کاهش التهاب ها می شود، این کارها

در مجموع باعث باز شدن راههای هوایی می شود

 

درمان در روش اسپلیلیوتراپی شامل قرار گرفتن در معرض هوای غارهای نمک برای یک ساعت در روز و در طول یک ماه است. البته نیازی نیست برای این کار به هیمالیا سفر کنید! اخیرا دستگاه هایی ساخته شده اند که توانایی تولید یونهای منفی را در فضای منزل یا اتاق شما دارند.

نمکهای استنشاق شده در غارها، مخاط مجاری تنفسی را فعال می کند، باکتری ها را می کشد و باعث کاهش التهاب ها می شود، این کارها در مجموع باعث باز شدن راههای هوایی می شود. (برخی از بیماریهای تنفسی مانند آسم ؛ باعث ایجاد تنگی یا گرفتگی در راههای هوایی می شود و با باز شدن این راهها، علائم این بیماریها بهبود می یابند). البته منظور از نمک، نمک طعام نیست بلکه سایر نمکهای معدنی است.

 

زمانی که طوفان می شود و باران و رعد و برق ایجاد می شود، هواپر از اکسیژن

 و یونهای منفی می شود و در اصل این یونهای منفی هستند که

هنگامی که پس از یک طوفان از منزل بیرون می رویم، احساس آرامش را

در ما ایجاد می کنند. هوای موجود در برخی از غارها نیز درست

همان خواص هوای پس از طوفان را دارد

 
غاردرمانی به سبک انسان های اولیه

مرکز اسپلیلیوتراپی در کوههای هیمالیا از 250 میلیون سال پیش ساخته شده است، غارهایی دارای مفیدترین انواع نمکها برای انسان که ازخشک شدن اقیانوسهای اولیه، شکل گرفته است. اسپلیلیوتراپی به تنهایی یا همراه با سایر درمانها می تواند برای بهبود یا کاهش علایم آسم و یا کاهش نیاز این بیماران به داروهای بتا آگونیست بکار رود. تحقیقات نشان داده است که این روش در درمان یا بهبود علایم بسیاری از بیماران موثر بوده است.

زمانی که طوفان می شود و باران و رعد و برق ایجاد می شود، هوا، پر از اکسیژن و یونهای منفی می شود و در اصل این یونهای منفی هستند که هنگامی که پس از یک طوفان از منزل بیرون می رویم، احساس آرامش را در ما ایجاد می کنند. هوای موجود در برخی از غارها نیز درست همان خواص هوای پس از طوفان را دارد.

 

از آسم تا میگرن

اسپلیلیوتراپی در درمان آسم، آلرژی ها، برونشیت مزمن، سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا، سینوزیت، فارنژیت، عفونت های تنفسی، پسوریازیس، اختلالات هوشیاری، میگرن، افسردگی و اضطراب به کار می رود. البته در این روش از تمام انواع غارها استفاده نمی شود بلکه از غارهایی استفاده می شود که در آنها برخی از ترکیبات معدنی خاص وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد