کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

فراخوان مسابقه وبلاگ نویسان کنگره۶۰ - پست ثابت

گروه مرزبانان سایت کنگره در نظر دارند به مناسبت هفته سایت ( ۱۵/۵/۹۰) دومین مسابقه  وبلاگ های برتر را از بین اعضای کنگره اعم از وبلاگ های شعب ، لژیون ها ، راهنمایان درمان ، شخصی ، ورزشی و آزاد ، را در سال جاری برگزار نمایند .هدف از برگزاری این مسابقات معرفی آثار برتر برای شرح درمان تدریجی ( DST) و همچنین انتشار کتب ، مقالات ، نوشتارها و انتقال تجربیات افراد رهایافته از اعتیاد در فضای مجازی می باشد .

http://congress60.org/App_Themes/Fa-IR/Image/thImage.jpg

نحوه انتخاب وبلاگ های برتر

۱- برترین وبلاگ در امور مقاله نویسی
۲- برترین وبلاگ در طراحی قالب و فعالیت مستمر در بروز رسانی اخبار داخلی کنگره
۳-  برترین وبلاگ در تعداد بازدیدها و ارتباط با سایت ها و وبلاگ های مختلف و داشتن نقش موثر در جذب کاربران سایت وکنگره گفتگو

لازم به ذکر است با تایید و نظر هیئت داوران به وبلاگ هایی که مقام اول تا سوم را کسب نمایند لوح تقدیر و جوایزی اهداء می گردد .
مهلت شرکت در مسابقه تا ۳۰/۴/۹۰ می باشد و الزاما ً باید مدت ۳ ماه از شروع ثبت وبلاگ گذشته باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در جشنواره می توانید به سایت جشنواره به آدرس
www.congress60.org رجوع نمایید.

پاردایم یا الگوی درمانی کنگره 60

دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
بهترین روش یا متدی که تاکنون بشر را به دروازه‌های تمدن یا پیشرفت رسانده‌است، الگو برداری از طبیعت بوده است. برای مثال هواپیما که از روی پرندگان ، و زیردریایی که از روی ماهی‌ها الگوبرداری شده‌است . اگر به کتاب آسمانی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که مرتباً از الگوها سخن به میان می‌آید؛ قوم عاد، قوم ثمود، قوم لوط، فرعون، موسی و ... همه برای ما الگو می‌باشند.
در زندگی امروزی صنعت‌گران ،،هنرمندان، برج‌سازان، شهرسازان و.... همه سعی می‌کنند کالای خود ، یا طرح خود را به‌صورت الگو به نمایش بگذارند، زیرا ماکت یا الگوی به نمایش گذاشته شده، کاملاً نشان دهندة تبحر، سلیقه و ذوق صاحب آن است. ولی هیچ نوشتار، گفتار، نقشه و ماکتی نمی‌تواند به اندازة الگوی واقعی بیانگر و نشان دهندة اصل موضوع باشد. به این دلیل همه در کنگرة 60 الگوی یکدیگر هستند؛ برای مثال معتاد تزریقی کارتن خواب که اکنون چند سال از رهایی او می‌گذرد  و شخصی موفق است، الگوی تازه وارد می‌باشد و معتاد تزریقی تازه وارد هم الگوی فرد رها شده است که اگر به مصرف مواد برگردد ، مانند او خواهد شد، جوانان الگوی جوانان و پیران الگوی پیران.

چگونگی اصلاح ساختارهای تخریب شده جسم ، روان و جهان‌بینی.

جسم:
در قسمت جسم مهم‌ترین تخریب ، از کار افتادن دو سیستم مهم، یعنی ضد درد و تولید کننده‌های مواد شبه افیونی می‌باشد. راه‌اندازی این دو سیستم دقیقاً 11 ماه زمان می‌خواهد و این عدد با تحقیقات و پژوهش‌هایی که در مدت شش سال برروی صدها نفر در درازمدت صورت گرفته است ، به‌دست آمده است.
تا زمانی‌که این سیستم به طور کامل راه‌اندازی نشده است و مرفین طبیعی در بدن به اندازه کافی تولید و ترشح نمی‌شود، ما شاهد اختلالات بی‌شماری در جسم و روان بیمار خواهیم بود و تمامی اختلالات ناشی از قطع مصرف مواد مخدر چه جسمی و چه روانی، هیچ دلیلی جز عدم تولید مواد شبه افیونی ندارند. بیمار اعتیاد برای درمان کامل خود باید بپذیرد که 11 ماه زمان نیاز است و از هر روشی که برای درمان استفاده کند باید بداند که تا پایان11 ماه درمان نشده است.
     چگونه سپری کردن این مدت ، بسیار بسیار مهم است. اگرمعتاد به صورت ناگهانی مصرف مواد مخدر خود را قطع کند، دچار انواع و اقسام اختلالات جسمی و روانی خواهد شد که  حداقل تا 11 ماه ادامه خواهند داشت. و بعضی از تخریب‌ها شاید تا آخر عمر هم پابرجا باقی بماند. این سندرم محرومیت از مواد مخدر فقط منحصر به روزهای اول قطع مواد نیست ، بلکه تا ماه‌ها ادامه خواهد داشت که معمولاً به دلیل شدت و سختی این عوارض و طولانی بودن مدت آنها اکثر بیماران قادر به تحمل آن نیستند و در ابتدا یا نیمه راه به مصرف مجدد مواد مخدر روی می‌آورند.
اگر بیمار بخواهد از داروهای موجود که برای درمان اعتیاد تجویز می‌شوند و یا به صورت آزاد به فروش می‌رسند استفاده کند ، علاوه بر عوارض محرومیت که حتی با مصرف دارو هم از بین نمی‌روند ، دچار عوارض جدیدی می‌شود که ناشی از مصرف این داروها و تداخل ناشی از مصرف آنها می‌شود که خود این مطلب صحبت جداگانه‌ای دارد که در بخش‌های بعدی باز خواهد شد. یکی از شایع‌ترین مواد حوزه Opium که در کشور ما مصرف می‌شود تریاک است. تریاک 25 نوع ترکیب یا الکالوئید دارد. نظیر: Cotamine - Narcotine - Narceine - Codeine - Morphine- Papaverine . اگر در نظر بگیریم که هر یک از این ترکیبات بر روی بخشی از ساختار بیوشیمی جسم تاثیر بگذارد ، که می‌گذارد ، می‌توانیم تصور کنیم که کل سیستم بیوشیمی جسم از تعادل خارج می‌شود و ما قادر نیستیم با هیچ دارویی و یا مجموعه‌ای از داروها ، این عوارض را پوشش دهیم.
ما معتقدیم تنها ماده‌ای که می‌تواند عوارض سندرم محرومیت را تمام و کمال پوشش دهد ، خود ماده مخدر یا تریاک است. از اینجا به بعد ما به چشم دارو به تریاک نگاه می‌کنیم و مصرف کننده‌ای که قصد درمان و رهایی دارد نیز به همین دید به تریاک نگاه می‌کند. تا به حال به قصد نشئه شدن مصرف می‌کرده اما با آموزشی که می‌بیند و آگاهی که کسب می‌کند به چشم دارو به تریاک مصرفی خود نگاه می‌کند. هر چند تریاک از هزاران سال قبل دارو بوده و هنوز هم هست و استفاده‌های پزشکی آن بسیار است فقط نام آن در استفاده‌های خاص پزشکی تغییر می‌کند.
به عبارت ساده دوره درمان 11 ماهه را شخص بیمار یا بایستی با تحمل عوارض ناشی از قطع ناگهانی مصرف طی کند ، که اکثراً نمی‌توانند ، یا باید دارو‌های شیمیایی مصرف کند که وضعیت بدتر می‌شود و بهتر نمی‌شود و یا  اینکه خود ماده مخدر را به عنوان دارو و در حد نیاز جسم ، فقط به منظور پوشش عوارض ناشی از کمبود مرفین، مصرف کند و به صورت تیپر یا تدریجی کاهش دهد.
در کنگره 60 راهنمایان وظیفه دارند برنامه مصرفی رهجو یا بیمار را تنظیم کنند. بیمار در این مدت خودسرانه هیچ‌گونه حرکتی درخصوص تعیین مقدار و زمان مصرف مواد خود نمی‌کند و این مهم کاملاً به عهده راهنماست. این برنامه با توجه به فرایند زمان و محاسبات دقیق ، تنظیم می‌شود. در پروسه درمانی کنگره 60 ، اولین حرکت ، تثبیت مقدار مصرف مواد مخدر توسط بیمار است . زیرا اکثراً بدون برنامه منظم ، مواد خود را مصرف می‌کنند. در ابتدا به بیمار گفته می‌شود که مواد مصرفی خود را در حدی که متعادل باشد تعیین و ثابت کند و بعد از چند روز که مصرف منظم را آموخت به صورت پله‌ای مقدار مصرف او کاهش می‌یابد و تیپر می‌شود. این کاهش هر 21 روز یکبار و هر بار 20% مقدار مواد مصرفی از مرحلة قبل است. در این مدت که به صورت پله‌ای یا تیپر Taper مصرف شخص کاهش می‌یابد، به موازات آن سیستم تولید کننده مواد شبه افیونی و ضد درد نیز راه‌اندازی می‌شود و تولید این مواد در بدن افزایش می‌یابد تا جایی که مصرف مواد به کمترین حد خود یعنی یک گرم در 30 روز می‌رسد و سپس قطع می‌شود و در این موقع سیستم تولید‌کننده مواد شبه افیونی کاملاً راه‌اندازی شده است و بیمار بدون هیچگونه عوارضی به راحتی از این مرحله عبور می‌کند. در این مدت او به دلیل استفاده از داروی مناسب(تریاک) با کمترین هزینه توانسته است هم دوره درمان را بگذراند و هم اینکه به راحتی به مسائل زندگی خود رسیدگی کند.

روان:
     امروزه اکثر متخصصین درمان اعتیاد معتقدند که اعتیاد یک بیماری روحی و روانی است. گفته می‌شود که مشکلات جسمی بیماری اعتیاد و تخریبی که در جسم به‌وجود می‌آید ، در مقایسه با تخریب‌های روحی و روانی ناچیز است و به راحتی می‌توان آن را بازسازی کرد. اما در قسمت روان ، کار دشوار است و اکثر مشکلات معتاد در درمان بیماری اعتیاد به این قسمت مربوط می‌شود. به عبارت ساده بیماری اعتیاد یک بیماری روانی است. کنگره 60 در این خصوص بر این عقیده است که بیمار اعتیاد یا معتاد ، الزاماً و ذاتاً بیمار روانی نیست، از آنجا که جسم و ساختارهای آن بر اثر مصرف دراز مدت مواد مخدر دچار تخریب و عدم تعادل شده است ، مشخص است که روان نیز به تبع آن دچار عدم تعادل می‌شود اما این عدم تعادل ریشه در عدم تعادل جسم دارد و اعتیاد نمی‌تواند یک بیماری روانی باشد. ما معتقدیم تمامی مشکلاتی که یک معتاد بعد از قطع مواد مخدر با آن رو به رو می‌شود و به زعم دیگران مشکلات روانی هستند، کاملاً ریشه در جسم بیمار دارند و دلیل آن کمبود ترشح مواد شبه افیونی جسم است. زیرا کمبود این مواد باعث بروز اختلالاتی همچون افسردگی   ، نا امیدی ، گوشه‌گیری ، تنبلی ، کند ذهنی  ، بی میلی به زندگی  ،  بی خوابی ، ناتوانی جنسی  ،  افزایش میل جنسی و غیره می‌شود که دیگران آنها را مشکلات روانی می‌دانند اما ما آنها را عوارض پنهان ناشی از کمبود ترشح مواد شبه افیونی و عدم راه‌اندازی سیستم تولید کننده آنها می‌دانیم.
شایان ذکر است این عوارض ، بخش دوم عوارض ناشی از قطع مصرف می‌باشند و معمولاً بعد از گذشت 20 روز از قطع مصرف مواد مخدر به خوبی حس می‌شوند . بخش اول عوارض که شامل انواع دردهای جسمی شامل استخوان درد ، درد دست‌ها و پاها ، اسهال ، عرق کردن ، ریزش اشک و آب بینی، خمیازه ، عطسه ، بی‌قراری و غیره می‌باشد ، عوارض آشکار یا سندرم محرومیت ناشی از قطع مصرف می‌باشند که نهایتاً تا 20 روز بعد از قطع مصرف از بین می‌روند.
کنگره 60 معتقد است زمانی‌که بیمار با استفاده از روش درمان تدریجی ، خود را درمان می‌کند  ، در طول دوره 11 ماهه درمانی ، با کاهش پله‌ای مصرف مواد مخدریا تیپر و بازسازی ساختارهای جسم  ، به موازات آن ساختارهای روان نیز به تبع جسم اصلاح می‌شوند و این اصلاح به صورت خودکار صورت می‌گیرد.
زمانی‌که شخص مصرف مواد خود را قطع نموده و از نظر جسمی به تعادل کامل رسیده است ، از نظر روانی نیز دارای تعادل کامل خواهد بود و کوچک‌ترین عوارضی در این خصوص به سراغ او نمی‌آید. در این حالت راکب و مرکب هر دو میزان هستند. اما در غیر این صورت، یعنی زمانی که شخص بیمار از نظر جسمی مشکل دارد با هیچ تکنیکی نمی‌توانیم مشکلات روانی او را برطرف کنیم  ، درست مانند اسبی که لنگ است اما با داشتن سوار کار ماهر ، انتظار سواری خوب را داشته باشیم که غیر ممکن است.


جهان بینی:


سومین آیتم مهم در درمان اعتیاد جهان‌بینی است. همانگونه که گفته شد جهان بینی یعنی چگونه دیدن جهان ، هستی و زندگی است و کسی که دچار بیماری اعتیاد است  ، به دلیل حکومت افیون بر شهر وجودی او ، دچار جهان بینی از نوع خاص می‌شود که ما به آن جهان بینی یا تفکر و نگرش افیونی می‌گوییم و شخص فقط از زوایه نشئگی و مصرف مواد مخدر به زندگی نگاه می‌کند.


تغییر جهان بینی و نگرش بیمار از این حالت و به تعادل رساندن آن یکی از بخش‌های بسیار بسیار مهم، در سیستم درمانی کنگره 60 است. چرا که اگر تفکرات و نگرش فرد اصلاح نشود حتی اگر سال‌‌‌ها مواد مخدر مصرف نکند درمان نشده است. به همین دلیل ، یعنی عدم حرکت اصلاحی در جهت تعادل این بخش ، در روش‌های دیگر ، اکثر معتادان بعد از قطع مصرف ، حتی با وجود گذشت مدت طولانی دوباره به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند و این ذهنیت پدید آمده است که معتاد بایستی تا آخر تحت مراقبت و کنترل باشد، در صورتی که هرگز چنین نیست و اگر معتادی به درستی درمان شده باشد یعنی جسم  ، روان و جهان‌بینی او به تعادل رسیده باشد هرگز نیازی به مراقبت و کنترل دائمی نیست و در هرگونه شرایط نامطلوب و یا محیط‌های آلوده و دوستان آلوده قرار گیرد هرگز مصرف نخواهد کرد و برگشتی نخواهد داشت.


در پروسه درمانی کنگره 60 که همراه با برپایی کارگاه‌های آموزشی و گروه درمانی است ، بیمار همزمان با کاهش پله‌ای مصرف مواد مخدر و به تعادل رساندن ساختارهای جسم و روان در جلسات گروه درمانی نیز شرکت می‌کند.


تنها عاملی که می‌تواند تفکرات و نگرش شخص معتاد را تغییر دهد و آن را از حالت افیونی بودن خارج و به سمت سلامتی و نگرش صحیح سوق دهد  ، آموزش و کسب آگاهی و رسیدن به دانایی است؛ که این مهم با شرکت بیمار در جلسات گروه درمانی و کارگاه‌های آموزشی کنگره 60 و تحت آموزش قرار گرفتن ، به شکل کامل میسر می‌شود. در سیستم آموزشی کنگره 60  ، پیرامون موضوعات متعدد درخصوص شناخت انسان و مواد مخدر و جایگاه انسان در زندگی و نقش او ، و همچنین طرق کسب لذت‌های سالم و بدیع، آموزش کاملی صورت می‌گیرد و بیمار با آموزشی که می‌بیند و آگاهی‌ئی که کسب می‌کند و همچنین تجربیاتی که از سایر دوستان به او منتقل می‌شود ، آرام آرام دچار یک تحول و دگرگونی اساسی در بخش تفکرات و نگرش می‌شود و می‌آموزد که چگونه باید زندگی کند و زمانی‌که مصرف مواد مخدر او بعد از گذشت دوره درمانی قطع می‌شود در حالی که از نظر جسمی و روانی از تعادل کامل برخوردار است ، در بخش جهان‌بینی نیز آموزش های لازم را دیده و به تعادل رسیده است و در این جاست که می‌توانیم ادعا کنیم بیمار درمان شده است نه اینکه ترک اعتیاد کرده است.


آدرس نمایندگی های  کنگره 60


دفتر مرکزی و نمایندگی آکادمی : میدان هفتم تیر ـ خیابان بهار شیراز ـ ابتدای سهروردی جنوبی ـ نبش کوچه صدری - پلاک 3

فکس : 77648489 تلفن : 93~77648490

راهنمای رایگان درمان اعتیاد : روزهای ، شنبه ، دوشنبه ،‌ چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر

شنبه‌‌ها : کارگاه آموزشی خصوصی ویژه آقایان مسافر ، ۵ تا ۷ بعد از ظهر

یکشنبه ها : کارگاه آموزشی خصوصی ، ویژه خانمهای مسافر ۲ تا ۴ بعد از ظهر

دوشنبه ها : کارگاه آموزشی عمومی ، ۵ تا ۷ بعد از ظهر

سه شنبه ها : کارگاه آموزشی خصوصی ویژه خانمهای مسافر 3 تا 9 بعد از ظهر
سه شنبه ها : کارگاه آموزشی خصوصی ، ویژه خانواده ها یا همسفران ۵ تا ۷ بعد از ظهر

چهارشنبه ها : کارگاه آموزشی خصوصی ، ویژه مسافران سفر دوم و همسفران ۵ تا ۷ بعد از ظهر

پنج شنبه ها : کارگاه آموزشی خصوصی ، ویژه آقایان مسافر ۵ تا ۷ بعد از ظهر

مشاوره :روزهای زوج از ساعت 9 الی 3


نمایندگی شادآباد :

سه راه آذری - شادآباد - کوی 17 شهریور - مابین 15 متری اول و دوم - روبروی بانک سپه - کنگره 60

تلفن : 66390503 _  66390507

یکشنبه ها:  ساعت 13:30 الی 14:30 کارگاه آموزشی ویژه خانواده ها و همسفران

یکشنبه ها: ساعت 17 الی 20 کارگاه آموزشی ویژه آقایان مسافر 

سه شنبه ها : کارگاه آموزشی خصوصی ویژه آقایان مسافر از ساعت 17 الی 20

  پنج شنبه ها کارگاه آموزشی عمومی  ساعت 17 الی 20  و ساعات مشاوره از 10  الی16  

شعبه انقلاب: میدان انقلاب -ابتدای خیابان کارگر جنوبی -کوچه مهدیزاده -پلاک 21-طبقه سوم


تلفن : 66910787

راهنمای رایگان درمان اعتیاد : روزهای ، یکشنبه ، سه شنبه ،‌ پنج شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر

یکشنبه ها : کارگاه آموزشی خصوصی ویژه آقایان مسافر ، ۵ تا ۷ بعد از ظهر

یکشنبه ها : کارگاه آموزشی خصوصی ، ویژه خانواده ها یا همسفران2 تا 4 بعد از ظهر

سه شنبه ها : کارگاه آموزشی خصوصی ویژه آقایان مسافر ، ۵ تا ۷ بعد از ظهر

پنج شنبه ها : کارگاه آموزشی عمومی ، ۵ تا ۷ بعد از ظهر

نمایندگی حافظ : خیابان حافظ _ بین خیابان جمهوری و نوفل لوشاتو _ پلاک 294

روزهای یکشنبه : کارگاه آموزشی عمومی از ساعت 17 الی 20

روزهای سه شنبه : کارگاه های آموزشی خصوصی ویژه خانواده ها از ساعت 14 الی 16

روزهای سه شنبه : کارگاه آموزشی خصوصی ویژه آقایان مسافر از ساعت 17 الی 20





 
نمایندگی  میدان حر: میدان پاستور خیابان دانشگاه جنگ، باشگاه فرهنگی ورزشی سرباز، سالن ،آمفی تئاتر 

روزهای یکشنبه و پنج شنبه ساعت 17 الی 20

مشاوره در روزهای فوق از ساعت 15 الی 16


 نمایندگی  درکه ﴿اوین﴾ : بزرگراه یادگار امام ، تقاطع بزرگراه چمران ، نرسیده به خیابان شهیدکچویی﴿اوین﴾ ،ساختمان سرای محله اوین  .

 جلسات : روزهای شنبه ، دوشنبه و پنجشنبه ساعت 16:30 الی 20

مشاوره در روزهای فوق از ساعت 10 صبح الی 4 بعدازظهر

تلفن :09383960175



نمایندگی کرج: چهارراه مصباح،بلوار هفت تیر چهار راه کارخانه قند، فرهنگسرای کوثر

تلفن : 09360553970 - 09123755492

شنبه ، یک شنبه و سه شنبه  ساعت 17 الی 20 

نمایندگی رباط کریم : روبروی اداره بهزیستی جنب امامزاده عماد (ع) ساختمان کنگره ۶۰

راهنمای رایگان درمان اعتیاد : روزهای ، یکشنبه ، سه شنبه ،‌ پنج شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر  

تلفن : 4236303-0229

یکشنبه ها : کارگاه آموزشی خصوصی ویژه آقایان مسافر ، ۵ تا ۷ بعد از ظهر

یکشنبه ها : کارگاه آموزشی خصوصی ، ویزه خانواده ها یا همسفران ۵ تا ۷ بعد از ظهر

سه شنبه ها : کارگاه آموزشی عمومی ، ۵ تا ۷ بعد از ظهر

پنج شنبه ها : کارگاه آموزشی خصوصی ، ویژه آقایان مسافر ۵ تا ۷ بعد از ظهر


نمایندگی اراک :خیابان طالقانی ، پل مشتاقی روبروی بانک ملت ، پلاک 5588

تلفن : 2767650-0861

مشاوره رایگان و جلسات : روزهای یکشنبه و سه شنبه پنجشنبه ساعت 9 الی 3 بعد ازظهر 


نمایندگی سمنان : سمنان، بلوار معلم ، ضلع جنوبی میدان جمهوری، پلاک289  
تلفن:
0231-4449544 
0231-4435203

شنبه ها : کارگاه آموزشی خصوصی ویژه گروه خانم های همسفر ساعت4 تا 7 بعد از ظهر

یک شنبه ها : کارگاه آموزشی خصوصی ویژه آقایان مسافر ساعت 5 تا 8 بعدازظهر

سه شنبه ها : کارگاه آموزشی عمومی ساعت 5 تا 8 بعداز ظهر


نمایندگی اصفهان :خیابان جی خوراسگان خیابان ارغوانیه بعد از دانشگاه خوراسگان ارغوان ۵ (حجت) پلاک ۴ کنگره ۶۰

شنبه ها: کارگاههای آموزشی خصوصی ویژه آقایان مسافران از ساعت ۴:۳۰ الی ۸ شب .
مشاوره از ساعت 2 بعد از ظهر

 

 یک شنبه ها : کارگاههای آموزشی خصوصی ویژه خانمهای همسفر از ساعت۲ الی ۵ بعد از ظهر


دو شنبه ها: کارگاههای آموزشی خصوصی ویژه آقایان مسافران از ساعت ۴:۳۰ الی ۸ شب .
مشاوره از ساعت 2 بعد از ظهر

سه شنبه ها: کارگاههای آموزشی خصوصی ویژه خانمهای مسافر از ساعت 10 صبح الی 13


پنجشنبه ها : کارگاههای آموزشی عمومی از ساعت17 الی20
مشاوره از ساعت 2 بعد از ظهر

تلفن شعبه : ۵۳۱۱۶۱۲ - ۰۳۱۱

 


نمایندگی هیدج : ابهر ، هیدج ، میدان شهرداری ، ساختمان درمانگاه هفت تیر

روزهای سه شنبه و جمعه ، از ساعت 5 الی 7 .بعد از ظهر

نمایندگی پارک طالقانی : ایستگاه متروی میرداماد ، پارک طالقانی

جمعه ها : تمرین تیمهای ورزشی فوتسال و والیبال کنگره ۶۰ از ساعت ۵/۷ صبح تا ۲ بعد از ظهر

 ورزش عمومی اعضا از ساعت 10 تا 12

جلسه عمومی  از ساعت 12 تا 2


جلسات صبحگاهی پارک لاله :بلوار کشاورز ،‌ خیابان حجاب ، درب حجاب ، ابتدای باغ ژاپنی

یکشنبه ها ، سه شنبه ها ، پنج شنبه ها ساعت ۷ صبح تا ۸ صبح


 نمایندگی پارک پرستار : خیابان پیروزی ، خیابان پ رستار ، پارک پرستار
 پنج شنبه از ساعت 16 الی 18




نمایندگی فشم:  ( لواسانات - حومه تهران )
 
میدان فشم _ ابتدای جاده زایگان _ ورزشگاه تربیت بدنی

مشاوره : یکشنبه_ سه شنبه و پنج شنبه ها از ساعت 10 صبح الی 6 بعد ازظهر

یکشنبه ها : کارگاه آموزشی خصوصی ویژه آقایان مسافر از ساعت4 بعد ازظهر الی 6 بعدازظهر

تلفن : 09123160665_ 09390060884



نمایندگی چهار صد دستگاه
خیابان پیروزی - تقاطع چهارصد دستگاه -کلینیک ترک سیگار
مشاوره:شنبه و دوشنبه 9 تا 4 بعداز ظهر- کارگاه آموزشی روزهای سه شنبه 4 تا 7 بعد از ظهر

تلفن:33326241


نمایندگی تهرانپارس

تهران _ میدان رهبر _ خیابان امین زهدی _ نبش کوچه ابوذر _ روبروی پارک ابوذر _ جمعیت احیای انسانی کنگره 60

مشاوره : روزهای پنج شنبه ، ساعت 8:30 صبح الی 13

کارگاه های آموزشی :  روزهای سه شنبه از ساعت 17 الی 20

                               روزهای پنج شنبه از ساعت 8:30 الی 13

تلفن : 5068347-0939

 


نمایندگی شهر ری

شهر ری _ میدان شاملو _ خیابان قم _ خیابان شهید غلامرضا _ سرای محله سرتخت

کارگاه های آموزشی ویژه آقایان مسافر  : روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت 17 الی  19

تلفن : 09391414404

        09392208004

محورهای فعالیت کنگره 60 عبارتند از پیشگیری ، مهار و راهنمایی درمان اعتیاد. هدف اصلی کنگره 60 تحقیقات علمی و کاربردی به منظور شناخت انسان و موادمخدر و ارائه طریق به معتادان و خانواده‌هایشان برای رهایی از اعتیاد می‌باشد

* آشنایی با کنگره 60 و متد درمانی DST

 * گزارش راهنمایی رایگان درمان اعتیاد

 * گزارش رهایافتگان

* گزارش کلاس ها و کارگاه های آموزشی

* گزارش همکاری با مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران و پروژه اپیوم تینکچر

 * گزارش سایت اینترنتی

 * گزارش ورزش رهایافتگان و تربیت بدنی کنگره 60

 * گزارش نمایشگاه ها

 * گزارش همایش ها

 * گزارش فعالیت های اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی ( رادیو و تلویزیون )

 * گزارش برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور اساتید و شخصیت های علمی حوزه اعتیاد

 * آشنایی با کنگره 60 و متد درمانی DST

  جمعیت احیای انسانی (کنگره 60 ) یکی از سازمان‌های مردم نهاد و  فعال در حوزه اعتیاد و موادمخدر می‌باشد که در سال 1378  بر اساس اصل پذیرفته شده کمک یک فرد رها شده از دام اعتیاد به فرد در حال مصرف مواد مخدریا معتاد  و با شعار بیایید این آتش ویرانگر را مهار کنیم ، توسط مهندس حسین دژاکام ، بنیانگذاری  و تاسیس شده است . این سازمان مردمی از بالاترین مرجع سازمان‌های غیردولتی یعنی وزارت‌کشور در زمینه کاهش آسیب‌های ناشی ازمصرف موادمخدر و اعتیاد دارای پروانه تأسیس و فعالیت می‌باشد .
محورهای فعالیت کنگره 60 عبارتند از پیشگیری ، مهار و راهنمایی درمان اعتیاد. هدف اصلی کنگره 60 تحقیقات علمی و کاربردی به منظور شناخت انسان و موادمخدر و ارائه طریق به معتادان و خانواده‌هایشان برای رهایی از اعتیاد می‌باشد. زیرا اعتیاد از ترکیب انسان و موادمخدر به وجود می‌آید و برای شناخت اعتیاد بایستی عوامل و ترکیبات آن را شناخت. کنگره 60 بعد از گذشت نه سال از فعالیت خود ، در حال حاضر یکی از سازمان‌های مردمی و قوی فعال در حوزه اعتیاد می‌باشد که به صورت رایگان فعالیت می کند. این تشکل در حال حاضر در 13  شعبه در تهران و شهرستان‌ها فعالیت می‌کند و در سال بیش از 800 کارگاه‌آموزشی با زمانی نزدیک به 2000 ساعت و میانگین حداقل 150 نفر شرکت‌کننده در هر کارگاه را برگزار می‌کند.

 ماحصل فعالیت کنگره 60 تاکنون رهایی صدها نفر از مصرف کنندگان مواد مخدر و درمان اعتیاد با کمترین درصد عود و همچنین تربیت و پرورش بیش از 150 نفر  راهنمای آموزش دیده ، جهت راهنمایی رایگان درمان اعتیاد می‌باشد . کنگره 60 در زمینه راهنمایی درمان اعتیاد برای اولین‌بار پروتوکل درمان این بیماری را به صورت کاملاً شفاف و بدون ابهام و تعریف جامع و واحد از بیماری اعتیاد ارائه کرده است که نتایج آن در عمل بسیار موفقیت‌آمیز بوده و مورد تایید بسیاری از متخصصین و مراکز علمی فعال در حوزه درمان اعتیاد قرار گرفته است. کنگره 60 معتقد است بیماری اعتیاد کاملاً قابل درمان است به‌گونه‌ای که پس از درمان و رهایی کوچکترین علامتی از اعتیاد در فرد درمان شده مشاهده نشود. بدون عود و میل و وسوسه مصرف موادمخدر.

موسس کنگره 60 آقای مهندس حسین دژاکام ، قبل از تاسیس کنگره 60 ، مدت  17 سال درگیر بیماری اعتیاد بودند ، وی در این مدت بارها و بارها اقدام به ترک و قطع مصرف مواد مخدر کرده بود اما در هیچ  یک از این ترک ها موفق نبودند.

از آنجائیکه که ایشان شخصیتی علمی و محقق در صنایع برق و الکترونیک بودند ، تمام توان خود را روی این مسئله گذاشتند که چرا موفق نمی شوند و نمی توانند مصرف مواد مخدر خود  را قطع کنندو چرا هر بار که اقدام به ترک اعتیاد می کنند پس از مدتی با شکست مواجه می شوند.

او پس از سالها تحقیق و کاوش پیرامون این مسئله ، در ماه مبارک رمضان در سال 1375 شمسی اقدام به گرفتن روزه می نمایند دراین اثنا متوجه می شوند که هنگام روزه بودن ، مقدار مصرف موادشان به نوعی تنظیم و تثبیت شده است .همین مسئله جرقه ای شد  که بتوانند مقدارمصرف روزانه شان را نتظیم و ثابت نمایند و در ادامه با کاهش پله ای و تدریجی ، مقدار مصرفشان را در طول 11 ماه به صفر برسانند و بعد از گذشت 11 ماه مصرف مواد را قطع کنند ، اما این بار با دفعات گذشته تفاوت چشمگیری داشت ، زیرا هیچ مشکلی برایشان پیش نیامد و توانستند به درمان کامل برسند . ایشان هم زمان با اجرای این برنامه ، تجربیات لحظه ای خودشان را از اجرای این روش به رشته تحریر درآورند و در کتابی تحت عنوان" عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر" منتشر نمودند . این کتاب خودآموز درمان اعتیاد است که درحال حاضر یکی از پرفروش ترین کتاب های حوزه درمان اعتیاد می باشد که به چاپ هشتم رسیده و بیش از 30 هزار جلد از این کتاب تاکنون توزیع شده است و بسیاری از مصرف کنندگان موادمخدر توانسته اند با استفاده از این کتاب اعتیاد خود را درمان کنند . این کتاب با زبانی ساده ، پیچیده ترین گره های درمان اعتیاد را با نگاهی کاملا علمی می شکافد و به خواننده عرضه می کند .

روش آقای مهندس دژاکام در درمان بیماری اعتیاد ، امروزه تحت عنوان روش درمان تدریجی یا کاهش پله ای مصرف ( تیپرینگ ) با استفاده از تریاک یا شربت تریاک به عنوان دارو شناخته می شود و یکی از کارآمدترین روش های درمان اعتیاد به شمار می رود .این روش درحال حاضر روش درمان اعتیاد در کنگره 60 می باشد و در آخرین تحقیقات انجام شده از سوی مراکز علمی ، این روش در قیاس با سایر روش های درمان اعتیاد بالاترین میزان موفقیت و کمترین میزان عود و برگشت را به خود اختصاص داده است .

تا کنون صدها و شاید هزاران نفر از مصرف کنندگان مواد مخدر توانسته اند با استفاده از این روش اعتیاد خود را درمان کنند و برگشتی به اعتیاد نداشته باشند .

موسس کنگره 60 پس از انتشار کتاب خود و اطمینان از موفق بودن این روش ، اقدام به تاسیس کنگره 60 نمودند. ایشان در ادامه فعالیت های خود نظریات خود را در مورد اعتیاد که تمام آن ها پایه علمی و تجربی دارد و در عمل با موفقیت روبرو شده است را در قالب مقالات علمی به کنفرانس ها و سمینار های متعدد پزشکی و دانشگاهی ارائه نمودند که کلیه این مقالات از سوی مراجع علمی پذیرفته شده است . این مقالات عبارتند از مقاله علمی صورت مسئله اعتیاد ، مقاله علمی روش های ترک و آنچه خانواده ها باید بدانند ، مقاله علمی سم نزدایی ، و مقاله علمی اعتیاد ، درمان و  راه کارهای مناسب .

به طور کلی دیدگاه کنگره 60 در مورد اعتیاد که در مقاله علمی صورت مسئله اعتیاد مطرح می شود به شرح زیر است .

کنگره 60 معتقد است که تا زمانیکه صورت مسئله اعتیاد  باز و شکافته نشود قادر به درمان اعتیاد نخواهیم بود ، قبل از هر چیز باید بدانیم که اعتیاد بیماری است و بیماری را نمی توان ترک کرد . بکار بردن کلمه ترک درمورد بیماری اعتیاد واژه ای بی معنی و نامفهوم است . بیماری باید درمان شود و درمان بیماری نیازمند شناخت و آگاهی نسبت به تخریب ها و آسیب های بیماری است . سوالی که دراینجا مطرح می شود ، این است که بیماری اعتیاد با بیمار چه می کند و بیمار اعتیاد دچار چگونه آسیب ها و تخریب هایی  شده است .

کنگره 60 معتقد است بیماری اعتیاد سه بخش از شهر وجودی انسان را از تعادل خارج می کند . این سه بخش عبارتند از جسم ، روان ، جهان بینی .

کنگره 60 مثلث درمان اعتیاد را با سه ضلع جسم ، روان و جهان بینی ، ترسیم می کند . برای رسیدن به درمان قطعی اعتیاد بایستی جسم ، روان و جهان بینی به تعادل برسد .

 امروزه  بسیاری از مجامع علمی در سطح دنیا اعتیاد را مسمومیت مزمن می دانند و معتقدند برای درمان اعتیاد بایستی عمل سم زدایی انجام شود و اثرات سم یا مواد مخدر از جسم بیمار خارج شود تا درمان محقق گردد ، کنگره 60 به طور کلی این دیدگاه و این نظریه را مردود می داند و معتقد است ماده مخدر برای مصرف کننده و بیمار اعتیاد سم نیست . کنگره 60 معتقد است که بیماری اعتیاد جایگزینی مزمن است ، جایگزینی مواد مخدر بیرونی به جای مخدر های طبیعی یا درونی،  بدن انسان مخدر های قدرتمندی را تولید می کند که ما از آنها تحت عنوان مواد شبه افیونی یاد می کنیم . مواد شبه افیونی یا مخدر های طبیعی ، همان نوروترانسمیتر ها یا واسطه های شیمیایی در دستگاه عصبی هستند مانند دینورفین ، انکفالین ، سروتنین ، دوپامین و غیره ... جایگزینی مخدر های بیرونی به جای مخدر های درونی و وابستگی یه این مواد و اعتیاد ، باعث از تعادل خارج شدن جسم ، روان و جهان بینی می شود و برای رسیدن به درمان کامل ، هر سه پارامتر فوق بایستی به تعادل برسند.

جسم :

در قسمت جسم همان گونه که گفتیم ، بر اثر مصرف مواد مخدر، سیستم تولید کننده مواد شبه افیونی یا مخدر های طبیعی  یا نورو ترانسمیتر ها دچار تخریب و اختلال می گردد .

نکته مهم در به تعادل رساندن جسم در این است که این سیستم در کوتاه مدت راه اندازی و بازسازی نمی شود و بازسازی این سیستم حداقل 10 ماه زمان می خواهد . کنگره 60 قویاً معتقد است که درمان اعتیاد در کوتاه مدت مطلقاً امکان پذیر نیست .

روان :

در قسمت روان ، کنگره 60 معتقد است که بیماری اعتیاد صرفا بیماری روانی نیست ، بلکه به دلیل از تعادل خارج شدن ساختارهای جسم ، و در ادامه جهان بینی و نگرش ، روان نیز ازتعادل خارج می شود و در طول دوره بازسازی سیستم های تخریب شده جسم و جهان بینی ، روان نیز به موازات آنها به تعادل کامل می رسد .

جهان بینی :

جهان بینی موضوعی است که برای اولین بار کنگره 60 آنرا تحت عنوان یک پارامتر مهم در درمان اعتیاد مطرح کرده است . بر این اساس ، مصرف کننده مواد مخدر بر اثر وابستگی شدید و نیاز به مصرف مواد مخدر، دچار نوعی نگرش خاص به خود و زندگی و کل هستی می شود که ما آنرا تحت عنوان جهان بینی افیونی مطرح می کنیم . یک مصرف کننده مواد مخدر تمام زندگی را از دریچه مصرف مواد مخدر و نیاز به مصرف مواد مخدر نگاه می کند و فکر می کند بدون مصرف مواد مخدر قادر به زندگی نیست و بر اثر به کارگیری روش های بی نتیجه دردرمان اعتیاد خود ،  به نوعی نا امیدی و پوچی می رسد و جهانی مملو از ترس ، اضطراب و نگرانی پیرامون خود به وجود می آورد .

 برای رسیدن به درمان کامل اعتیاد بایستی این نوع نگرش و جهان بینی از بین برود و به جای آن نگرش صحیح و سالم به خود و زندگی جایگزین آن شود .

پروتکل درمان اعتیاد کنگره 60  یا  ( روش DST یا روش درمان تدریجی یا کاهش پله ای مصرف )

در این روش ، با سیستم ایکس آشنا می شویم ، سیستم ایکس همان سیستم تولید کننده مواد شبه افیونی  یا مخدر های طبیعی بدن است که به دلیل ناشناخته بودن آن و عدم توجه به آن در روش های درمان امروزی ، تحت این نام ، نامگذاری شده است .

مواد مخدر یا آنتی ایکس Anti x

بر اساس این روش کلیه مواد مخدر سنتی و صناعی و شیمیایی ، قرص های روان گردان ، مخدر های خانواده کانابیس ، مشروبات الکلی و هرنوع ماده ای  که انسان را از حالت طبیعی خارج می کند تخریب کننده سیستم ایکس یا مخدر های طبیعی بدن می باشد و به همین دلیل Anti x نامیده می شود .

نظریه اول در درمان اعتیاد :

هر نوع ماده ای که مصرف آن باعث ایجاد وابستگی و اعتیاد شود ، می تواند داروی درمان اعتیاد به همان ماده باشد . به عنوان مثال ، الکل برای درمان اعتیاد به الکل ، حشیش برای درمان اعتیاد به حشیش ،  تریاک برای درمان اعتیاد به تریاک .

نظریه دوم در درمان اعتیاد :

کاملترین ، سالمترین و کم عارضه ترین و با راندمان ترین داروی درمان اعتیاد  برای کلیه اعتیاد ها و کلیه مواد مخدر ، تریاک یا شربت تریاک ( اپیوم تینکچر _ OpiumTincture ) است .

چرا تریاک ؟

تریاک دارای طیف وسیعی از آلکالوئیدهای قدرتمند دارویی است که می تواند پوشش دهنده عوارض خماری  یا عوارض سندروم محرومیت از هر نوع ماده مخدر باشد . ترکیبات دارویی تریاک از جمله مرفین ، کدئین ، نارسئین ، نارکوتین ، پاپاورین  و غیره ، از عناصر قدرتمند دارویی و ارزشمند می باشد که در صنایع داروسازی جایگاه ویژه و مهمی دارند و تصور نبودن آنها در داروسازی غیر ممکن است .

این ترکیبات دارای خواص ضد درد ، آرامبخش ، ضد افسردگی ، نشاط آور ، خواب آور و غیره می باشند و بهترین دارو و جایگزین برای مصرف کننده مواد مخدر است که تحت درمان قرار دارد . به همین دلیل کنگره 60 تریاک یا اپیوم تینکچر را بهترین داروی درمان اعتیاد برای تمام اعتیاد ها می داند .

بر اساس پروتکل روش DST مصرف تریاک یا اپیوم تینکچر به بیمار تجویز می شود اما با برنامه ریزی خاص و کنترل شده  همانند یک دارو و در ادامه مصرف دارو ( اپیوم یا اپیوم تینکچر ) به تدریج تیپر می شود و کاهش می یابد .

در این روش با استفاده از ضریب D که مقدار کاهش مصرف در هر پله می باشد ، مقدار مصرف کاهش  می یابد . ضریب D 8/0 می باشد .

S ( Step ) یا طول هر یک از پله ها 21 روز می باشد و T ( Time ) مدت زمان لازم برای به صفر رساندن و قطع مصرف اپیوم می باشد که حداقل 10 ماه در نظر گرفته است .

DST مخفف کلمات  Dezhakam Step Time  می باشد .

D = ضریب 8/0  S = پله های 21 روزه  و T  = طول درمان که حداقل 10 ماه می باشد .

در حال حاضر این روش در دستور کار کنگره 60 برای درمان انواع اعتیاد به انواع مواد مخدر می باشد و مصرف کنندگان بی شماری با مصرف انواع مواد مخدر از جمله : تریاک _ هروئین _ شیشه _ کراک _ حشیش _ و غیره توانسته اند با استفاده از این روش به درمان قطعی برسند و اعتیاد خود را برای همیشه درمان کنند .

کنگره 60 معتقد است افرادی که با استفاده از این روش درمان می شوند بعد از درمان دارای خصوصیات زیر هستند :

_ از چهره آنها اعتیاد قابل تشخیص نیست

_ هیچگونه میلی به مصرف مواد مخدر یا وسوسه یا کریوینگ ندارند .

_ هیچ گونه نیازی به مراقبت ندارند و از دیدن مواد مخدر یا صحنه مصرف مواد مخدر دچار وسوسه نمی شوند
 .
-  مانند انسان های سالم در جامعه زندگی  می کنند و بسیار موفق هستند .

-   از نقطه نظر تعادل جسمی ، تعادل روانی و تعادل فکر و اندیشه و جهانبینی ، در سلامت کامل هستند .

در حال حاضر مدت 9 سال از تاسیس کنگره 60 می گذرد و این سازمان مردم نهاد دارای 13 شعبه درتهران و شهرستان ها می باشد . درحال حاضر 2500 نفر از اعضای کنگره 60 دارای کارت رسمی عضویت در این جمعیت می باشند و تعداد کثیری نیز با استفاده از روش کنگره 60 اعتیاد خود را درمان کرده اند و به زندگی عادی خود بازگشته اند . 

   کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر که تحقیقی مستند از صورت مسئله اعتیاد و خود آموز و راهنمای درمان اعتیاد به زبان ساده می باشد به چاپ هشتم خود نزدیک می شود و یکی از کتاب‌های  قوی حوزه اعتیاد و درمان آن می باشد. سایر مقالات علمی ، سی دی و کاست‌های آموزشی کنگره 60 نیز که حاوی جدید ترین اطلاعات و نتایج علمی و تحقیقاتی در حوزه کاهش آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر و اعتیاد و راهنمایی درمان اعتیاد  می‌باشد به صورت مستمر چاپ ، تکثیر و توزیع می‌شود.

    اعضای کنگره 60 تاکنون در بسیاری از دانشگاه‌ها و مجامع علمی و تحقیقاتی ، رسانه‌های گروهی ، صدا و سیما حضور یافته و نتایج فعالیت‌های خود را ارائه نموده‌اند.  سایت اینترنتی کنگره 60 در حال حاضر به دو زبان فارسی و انگلیسی جدیدترین اطلاعات مربوط به انواع موادمخدر سنتی و جدید و درمان اعتیاد را به مخاطبان خود ارائه می‌کند. این سایت در حال حاضر یکی از سایت‌های قوی حوزه اعتیاد و موادمخدر می‌باشد.

  تربیت بدنی کنگره 60 همه ساله المپیاد ورزشی با حضور صدها  ورزشکار که قبلاَ دچار بیماری اعتیاد بوده و اکنون به رهایی رسیده‌اند را به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ، در قالب رشته های مختلف ورزشی برگزار می‌کند. در سال گذشته 18 تیم فوتبال ، 18 تیم والیبال و همچنین تیم‌های مختلف در رشته‌های ورزش باستانی ، تیروکمان ، راگبی  و آمادگی جسمانی شرکت داشته‌اند. شایان ذکر است ورزشکاران کنگره 60 در رشته های تیراندازی با کمان و راگبی تا سطح مسابقات قهرمانی کشور صعود داشته اند. کنگره 60 یک مرکز تحقیقاتی علمی و تجربی است و آماده هرگونه همکاری علمی و تحقیقاتی در حوزه اعتیاد و موادمخدر با سایر متخصصین و دانشگاهیان ، نهادهای دولتی و غیردولتی می‌باشد و همواره از این امر استقبال می‌نماید . 

*  راهنمایی رایگان درمان اعتیاد :

 از ابتدای سال 1387 تا کنون در شعب کنگره 60 در تهران و شهرستان ها بیش از 3000 نفر توسط راهنمایان کنگره 60 به صورت رایگان و حضوری از راهنمایی اولیه درمان اعتیاد برخوردار شده اند .در حال حاضر در 7 شعبه از کنگره 60 در هفته سه روز از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهرراهنمایی رایگان درمان اعتیاد برای مراجعین انجام می شود .

 

*  رهایافتگان :

 در سال 1387 در کل شعب کنگره 60 ،  330 نفر با استفاده از روش درمان تدریجی ( کاهش پله ای مصرف در طول 11 ماه ) از دام اعتیاد رها شده اند .  رهایافتگان کنگره 60 افرادی هستند که با استفاده از روش دی اس تی ( روش درمان تدریجی یا کاهش پله ای مصرف در طول 11 ماه ) به درمان قطعی اعتیاد رسیده اند . این افراد بعد از درمان و قطع مصرف کوچکترین نشانه ای از حالات معتاد گونه و یا خماری ناشی از قطع مصرف مواد مخدر در آن ها دیده نمی شود . درصد عود نیز در بین این افراد کمتر از 10 درصد می باشد . اگر می گوییم این افراد به درمان قطعی رسیده اند ؛ حرف و سخن بی پایه و اساس نیست . آنها هیچ گونه میل یا وسوسه ای نسبت به مصرف مجدد مواد ندارند و در تعادل کامل جسمس ، روانی و جهان بینی هستند و نیازی به مراقبت و کنترل ندارند .

 

کلاس ها و کارگاه های آموزشی .

در حال حاضر کنگره 60 در 13 مرکز به شرح ذیل فعالیت می کند

تهران ، آکادمی ، خیابان سهروردی جنوبی

تهران ، انقلاب ، خیابان انقلاب

تهران ، پارک طالقانی

تهران ، پارک لاله

تهران ، پارک پرستار

تهران ، جمال زاده ، خیابان جمال زاده

رباط کریم ، کرج ، هیدج ابهر ، اراک ، سمنان ، اصفهان .

مجموع کلاس ها و کارگاه های آموزشی برگزار شده در شعب کنگره 60 در سال 1387 به شرح ذیل می باشد .

گروه آقایان مسافر 1008 کارگاه ،

گروه خانم های مسافر 96 کارگاه

گروه همسفران یا خانواده ها 288 کارگاه

کلاس های صبحگاهی در فضای باز 144 کلاس

کلاس های جهانبینی درمان اعتیاد 52 کلاس

مجموع : 1588


میانگین شرکت کنندگان در کلاس های ویژه گروه آقایان مسافر : 110 نفر ، مجموع شرکت کنندگان 880/110 نفر ؛ مدت زمان برگزاری : 1512 ساعت

میانگین شرکت کنندگان در کلاس های خانم های مسافر 30 نفر ، مجموع شرکت کنندگان : 2800 نفر ، مدت زمان برگزاری : 144 ساعت.

میانگین شرکت کنندگان در کلاس های گروه خانواده : 80 نفر ، مجموع شرکت کنندگان : 23040 نفر . مدت زمان برگزاری : 432 ساعت .

میانگین شرکت کنندگان در کلاس های صبحگاهی 15 نفر , مجموع شرکت کنندگان : 2160 نفر ؛ مدت زمان برگزاری : 216 ساعت .

میانگین شرکت کنندگان در کلاس های جهان بینی : 150 نفر , مجموع شرکت کنندگان : 7800 نفر , مدت زمان برگزاری : 78 ساعت .

 همکاری با مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران .

همکاری کنگره 60 و مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران از سال 1386 آغاز شد و فاز اول طرح پایلوت اپیوم تینکچر با حضور 50 نفر از اعضای کنگره 60 آغاز شد . در سال 87 32 نفر از این تعداد به رهایی کانل رسیدند . فاز دوم این طرح در سال 87 با حضور 200 نفر از اعضای کنگزه 60 آغاز شد که همچنان ادامه دارد . کنگره 60 و مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران نتایج بسیار درخشانی را از قدرت درمانی موفق اپیوم تینکچر به دست آورده اند .


*  فعالیت های سایت اینترنتی کنگره 60

کنگره 60 اولین سازمان مردم نهادی است که در حوزه مواد مخدر ، اعتیاد و درمان اقدام به راه اندازی سایت و پایگاه اینترنتی و اطلاع رسانی گسترده نموده است . این سایت برای اولین بار در کشور و حتی جهان ، تالار گفتگوی اعتیاد و مواد مخدر را راه اندازی نموده است به گونه ای که مصرف کنندگان مواد مخدر که به دنبال راهی اصولی برای درمان اعتیاد می گردند و یا رها یافتگان اعتیاد در هر گوشه ای از کشور و یا جهان ، می توانند سوالات خود را در این خصوص مطرح نموده و از راهنمایی راهنمایان این سایت برخوردار شوند .


در سال 87 نزدیک به 350 عنوان مطلب وارد این سایت شده است . تعداد بازدید روزانه این سایت در حدود 600 نفر می باشد . تالار گفتگوی این سایت نیز بیش از 3700 نفر عضو دارد و روزانه حدود 200 نفر از این تالار و مطالب آن استفاده می کنند .

*  تربیت بدنی کنگره 60 و ورزش رهایافتگان .

در بخش ورزش نیز کنگره 60 اولین ان جی او و سازمان مردم نهادی است که در حوزه اعتیاد و درمان اقدام به تاسیس تربیت بدنی نموده و ورزش رهایافتگان و افرادی که دوره درمان را می گذرانند را در سطحی وسیع ، در دستور کار خود  قرار داده است . تربیت بدنی کنگره 60 در سال 87 از ابتدا تا انتهای سال به صورت کاملاً فشرده و با حداکثر توان به این مهم اهتمام داشت . در نیمه اول سال 87 مسابقات ورزشی المپیاد جشنواره عقاب طلایی به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سال 87 در جریان بود و در نیمه دوم سال نیز مسابقات مربوط به المپیاد 88 آغاز گردید . این مسابقات بیش از 9 ماه از سال در حال برگزاری می باشند . المپیاد ورزشی کنگره 60 با حضور صدها نفر از رها یافتگان از اعتیاد و همچنین افرادی که طول دوره درمان را سپری می کنند همه ساله در 12 رشته ورزشی برگزار می شود . جدا از مسابقات المپیاد ، فعالیت های ورزشی دیگر نیز در قالب تمرینات و آموزش های فردی و گروهی نیز در رشته های متعدد در طول سال ادامه دارد و اعضای کنگره 60 همه هفته روزهای جمعه در مقر ورزشی کنگره 60 یعنی پارک طالقانی تهران حضور دارند . روز های جمعه در این مکان شور و حال خاصی برپاست و ورزشکاران کنگره 60 در رشته های مختلف به ورزش مشغول هستند . رشته های فعال ورزشی در تربیت بدنی کنگره 60 عبارتند از : فوتسال ، والیبال ، باستانی ، راگبی ، تیروکمان ، شنا ، بدمینتون ، تنیس روی میز ، شطرنج ، دارت

 

در سال 87 ورزشکاران کنگره 60 در رشته های فوتسال ، والیبال ، باستانی و تیرو کمان در لیگ ها و جام های متعددی شرکت نموده و مقام هایی را کسب نمودند . از جمله این مقام ها می توان به کسب مقام اول  تنیس روی میز  ،  مقام دوم والیبال ، مقام دوم طناب کشی و مقام اول و دوم تنیس روی میز در المپیاد ورزشی رهایافتگان که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان های مردم نهاد حوزه اعتیاد برگزار گردیداشاره نمود .
* انتخاب آقای عباس امیر معافی یک از رهایافتگان و ورزشکاران کنگره 60 ، به عنوان الگوی جهانی بازتوانی و درمان اعتیاد از سوی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد نیز یکی از رویدادهای کنگره 60 درسال 87 بود . عباس امیر معافی که سال ها مصرف کننده مواد مخدر بود ، پس از درمان و رهایی توانست در رشته تیراندازی با کمان کنگره 60 تا جایی پیش برود که به عضویت تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان درآید

*  نمایشگاه ها :

در سال 87 شعب مختلف کنگره 60 به مناسبت های مختلف ، خصوصاً هفته نیروی انتظامی و نمایشگاه عمومی نیروی انتظامی ، اقدام به تشکیل غرفه نمایشگاهی نمودند که بعضی از تصاویر آن را ملاحظه می نمایید .

 

*  همایش ها :

 در سال 87 کنگره 60 چهار همایش را در مجموعه فرهنگی شقایق ، با عنوان های اپیوم تینکچر ، ورزش رهایافتگان ، مرزبانان کنگره 60 و نقش خانواده در درمان اعتیاد برگزار نموده است . در این همایش ها که روزهای یکشنبه در مجموعه فرهنگی شقایق هر 3 ماه یک بار برگزار شد ، اعضای کنگره 60 ، اعضای دیگر سازمان های مردم نهاد و همچنین مسئولین ستاد مبارزه با مواد مخدر حضور داشتند . یکی دیگر از همایش ها و جشنواره ها ، جشنواره 541 بو که از سوس ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه ریزی و برگزار گردید که اعضای کنگره 60 در این جشنواره حضور بسیار موثری داشتند . مراسم اختتامیه جشنواره عقاب طلایی کنگره 60 نیز در سال 87 طبق معمول هر سال برگزار گردید . این مراسم در مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار گردید .

 

*  فعالیت های اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی ( رادیو و تلویزیون )

در سال 87 کنگره 60 فعالیت گسترده ای در سطح رسانه ها  داشت . اعضای کنگره 60 در سال 87 بارها  در صدا و سیما مصاحبه های متعددی را به انجام رساندند . از جمله حضور آقای عباس امیرمعافی یکی از اعضای ورزشکار کنگره 60 ، دردو برنامه از سری برنامه  های تلویزیونی ماه محبوب در ماه مبارک رمضان  و حضور جمعی دیگر از اعضای کنگره 60 در  برنامه های  تلویزیونی شوک ، انعکاس و حباب  از شبکه سوم سیما  .

 

در برنامه های رادیویی نیز اعضای کنگره 60 در سال 87 حضور چشمگیری داشتند .

حضور آقای مهندس دژاکام در برنامه رادیویی اعتیاد از رادیو سلامت به عنوان کارشناس ثابت این برنامع که در تمامی طول سال ادامه داشت و هم اکنون نیز در حال پخش می باشد

 

همچنین حضور دیگر اعضا و رهایافتگان کنگره 60 در این برنامه و شبکه های دیگر صدا از جمله رادیو گفتگو و رادیو ورزش .
 

*  برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه رهایافتگان ار اعتیاد با حضور اساتید دانشگاه ها .


یکی از مهمترین کارگاه های آموزشی کنگره 60 ، کارگاه های آموزشی ویژه رهایافتگان یا مسافران سفر دوم می باشد که روزهای چهرشنبه در شعبه مرکزی کنگره 60 برگزار می شود . در این کارگاه ها که به صورت منظم همه هفته برگزار می شود ، اساتید دانشگاهی در رشته های مختلف خصوصاً علوم مربوط به اعتیاد و درمان به عنوان استاد جلسه حضور دارند و مطالب خود را بیان می کنند .


نظرات 1 + ارسال نظر
amiramiri چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:54 ب.ظ http://www.linknegar1.com

_|-_:|_.,
سلام. دوست عزیزم خوشحالم که وبلاگی پربار دارید . از طرف سایت لینک نگار دات کام مزاحمتون میشم. تو این سایت سیستمی کاملا هوشمند طراحی کردیم که با توجه به پارامترهای کاملا عادلانه که از گوگل دریافت می کند تعداد بازدید شما را دریافت کرده و در گوگل و موتورهای جستجوی دیگه مثل یاهو ثبت می کنه. بنابراین هم مطالبتان در سایت ثبت می شود و هم در گوگل ایندکس میشود و هم اینکه تو کلی وبلاگ دیگه هم به نمایش در میاد حسن این کارم اینه که بازدیدتون بیشتر می شه و می تونین سایت پربازدهی رو مدیریت کنید. شما می تونید به هنگام آپ دیت وبلاگ خود لینک مطلب جدید رو تو لینک باکس قرار بدید تا در مدت زمان کمتری مطلبتون بازدید مورد نظرشو بگیره. برای ورود به جمع ما کافیه ثبت نام کنید و کد لینک باکس رو تو قالبتون قرار بدبد و بعدش لینکهاتون رو ثبت کنید. یه خواهش دیگه داریم اونم این که برای ثبت نام از اینترنت اکسپلور استفاده نکنید و از مرور گرهای دیگه ای مثل فایر فاکس، نت اسکیپ و ... استفاده کنید تا ثبت نام دقیق انجام بشه البته این فقط یه پیشنهاده. قبل از ارسال لینک قوانین رو مطالعه بکنید و توجه داشته باشید که در صورت استفاده از یک لینک در زمان های مختلف سیستم به صورت هوشمند شما را حذف کرده و متاسفانه عضویت تان رو ملغی می کنه که این واقعا برای ما ناراحت کننده هست که دوستی مثل شما رو از دست بدیم. نکته آخر این که اگر به مشکلی برخوردین با ای دی ما تماس بگیرین تا کمکتون کنیم
:|<|.:::||:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد