کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

چند راهکار ساده برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی

http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg

برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی باید ابتدا افرادی که بیمار نیستند، از فاکتورهای خطر بیماری پیشگیری کنند و اینکه چقدر احتمال ابتلای بیماری در قلب وجود دارد. ژنتیک، بالا رفتن سن و جنسیت در میزان ابتلای افراد در بیماری‌های قلبی مؤثر است به طوری که بیماری قلبی در مردان بیشتر از زنان دیده می‌شود. چرا که هورمون‌های زنانه از تصلب شرائین پیشگیری کرده و احتمال سکته در زنان پائین‌تر است تا حدی که زنان پس از سن 55 سالگی و در دوران یائسگی به اندازه مردان در معرض خطر بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند.

 یک سری از عوامل خطر ایجاد بیماری‌های قلبی مانند اضافه وزن، سیگار و فشار خون قابل تغییر هستند،با شناسایی به موقع ابتلا به فشار خون می‌توان جلوی نارسایی قلبی را گرفت و کاهش وزن با رژیم مناسب و ترک سیگار نیز در پیشگیری از بیماری‌های قلبی مؤثر است. بیماری‌های زمینه‌ای در تشدید بیماری قلبی موثر هستندمثلا فردی که دیابت دارد، از نظر ابتلا به سکته قلبی و مغزی پرخطرتر است.

 درد منقطع پشت جناق سینه را جدی بگیرید

 درد در پشت جناح سینه به طور ممتد تا حدی که دست چپ تیر بکشد و با استراحت این درد پایانی یابد و دوباره شروع شود را باید جدی گرفت و به پزشک مراجعه کرد.آنهایی که یک بار دچار حمله قلبی شده‌اند، توصیه میشود تا به طور اکید سیگار را ترک کرده، چربی و فشار خون را به طور مداوم کنترل کرده و مصرف مداوم داروهای تجویزی پزشک از جمله آسپرین را منظم مصرف کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد