کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health
کلینیک جامع آموزش پزشکی

کلینیک جامع آموزش پزشکی

همچنین می توانید کانال ما در تلگرام را دنبال کنید با عنوان: نکات مهم سلامتی t.me/public_health

شناخت عوامل تسریع پیری پوست

http://img.tebyan.net/ts/persian/blue/Parts/box-payameSalamat.jpg

ختلالات هورمونی، اختلالات تغذیه‌ای مانند سوء تغذیه، پرخوری، مصرف الکل و سیگار باعث تخریب سلول‌ها شده و پروسه پیری پوست اتفاق می‌افتد.پوست منعکس کننده سلامت اعضای داخلی و میزان سن افراد است براین اساس برای داشتن پوست سالم باید اعضاء داخلی بدن به خوبی کار کنند و در سلامت باشد. از دیدگاه طب نوین پوست دائما تحت تاثیر استرس‌های محیطی مانند اشعه آفتاب (عاملی بسیار قوی)، آلوده کننده‌های هوا استرس‌های روانی قرار گرفته و از طرفی دیگر عوامل داخلی مانند اختلالات هورمونی، اختلالات تغذیه‌ای مانند سوء تغذیه، پرخوری، مصرف الکل و سیگار باعث تخریب سلول‌ها شده و پروسه پیری پوست اتفاق می‌افتد.پوست انسان به صورت یک لایه محافظ بدن در مقابل عوامل آسیب رسان محیطی است و مانند لباسی سر تا سر بدن انسان را پوشانده است.

سلامت ناخن در راستای سلامتی پوست است

 پوست و ناخن انسان از جنس عصب است و سلامت ناخن در راستای سلامتی پوست است، پس هر بیماری پوستی می‌تواند ناخن را نیز در گیر کند و در نتیجه به دنبال درمان بیماری پوستی، سلامتی ناخن نیز حاصل می‌شود.ذکر این نکنه مهم است که بدانیم بر اساس طب سنتی ایرانی، درمان بیماری پوستی به سبب جنس عصبی پوست (سخت و متراکم بودن آن) باید به آرامی صورت پذیرد چرا که دفع ماده بیماری زا از پوست به زمان نیاز دارد و نباید توقع درمان برق آسای اختلالات پوستی را از طریق طبیعت درمانی و طب سنتی داشت.در طب سنتی ایران بیماری‌های اعضاء داخلی بدن، نقش مهمی در بیمار شدن پوست دارند که سلامت اعضاء داخلی و بهبود عوامل محیطی می‌تواند از راه سلامت پوست باشد و تغییر شیوه زندگی و به تعادل ورزش کردن موجب می‌شود که فرد به مرور زمان به سلامتی پوست دست پیدا کند.تحقیقات نشان داده است عوامل بسیاری در زندگی روزمره وجود دارند که فرآیند پیری را تسریع می کنند.

 عوامل بسیاری در زندگی روزمره ما وجود دارند که فرایند پیری را تسریع می کنند. از جمله تماشای تلویزیون که خطر ابتلا به آلزایمر و پیری مغز را افزایش می دهد.نوشیدن آب و انواع نوشیدنی ها از بطری موجب پدید آمدن چین و چروک در اطراف پوست و پیر به نظر رسیدن آن می شود.سیستم های گرمایشی منازل و محیط های کاری پوست را خشک می کنند و خشکی پوست موجب پدید آمدن چین و چروک و پیری پوست می شود.در فصول سرد سال در کنار استفاده از وسایل گرمایشی، استفاده از دستگاه بخور به جوان ماندن پوست کمک می کند.

صابون هم از جمله مواردی است که مقدمات پیری زودرس را فراهم می آورد چرا که لایه های اسیدی محافظ پوست را از بین برده و موجب خشکی پوست می شود . رژیم غذایی کم چربی اگر برای مدت زمان طولانی و به صورت افراطی ادامه یابند نه تنها برای بدن مفید نیستند بلکه مضرراتی را نیز به همراه دارند . کمبود امگا3 نیز روند پیری را سرعت می بخشد که این چربی مفید در ماهی ، گردو، دانه کتان به میزان فراوان موجود است که علاوه بر کمک به سلامت قلب شادابی و جوانی پوست نیز کمک می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد